וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמן תפריש כ-40 מיליון ש' לירידת ערך בחברות סחר ותעשייה

מאת יורם גביזון

27.3.2011 / 7:06

חברת האחזקות המידרדרת של רוני אלרואי הבהירה כי גידול בהוצאות המימון עלול להעמיק את הפסדיה ברבעון הרביעי



>> ההידרדרות העקבית בתוצאותיה הכספיות של חברת האחזקות קמן שבשליטת רוני אלרואי, חתנו של יצחק תשובה, נמשכת ומסבירה מדוע היא נזקקת להזרמה של 65 מיליון שקל לחברה הבת מנדלסון מקרן המנוף אוריגו.



קמן דיווחה ביום חמישי שעבר כי בעקבות הערכת שווי שקיבלה ממעריכי שווי חיצוניים בנוגע לחברות שנשלטות על ידיה בתחומי הסחר והתעשייה, במסגרת הכנת הדו"חות הכספיים ל-2010 היא תידרש לבצע הפרשות לירידת ערך בהיקף של 30-40 מיליון שקל. קמן מדגישה כי הערכה זו מתייחסת רק לחלק המיוחס לבעלי המניות של החברה, ואין היא קשורה להשפעה שעלולה להיות על תוצאותיה הכספיות השוטפות ועל הונה העצמי של החברה, כתוצאה מעלייה בהוצאות המימון ובהוצאות אחרות - שעלולות אף הן להקטין את הונה העצמי של החברה.

קמן מבהירה גם כי הערכה זו אינה מתייחסת להשפעות שעלולות להיות על תוצאותיה הכספיות והונה העצמי כתוצאה מקבלת התוצאות הכספות של fas, שהיא חברה כלולה של החברה הבת תאת טכנולוגיות.



קמן מחזיקה בתיק החברות שלה בתחום הסחר את קמן מים, שעוסקת באמצעות חברת מנדלסון ביבוא, שיווק ומכירה של מוצרים המשמשים להולכת נוזלים וטיפול במים; בחברת פינקלשטיין, שמייצרת, משווקת ומוכרת מוצרים חצי מוגמרים ומוטות מסגסוגות של נחושת; ובחברת הגליל, שמייצרת ומשווקת גלילי מתכת מצופים לתעשיית הדפוס. האחזקות החשובות של קמן בתחום התעשייה הן אביגדור ישראל, שמעבדת מתכת ומתמחה בטכנולוגיות ייצור וזיווד לתעשייה המסורתית ולתעשיית ההיי-טק.



קמן, שמנוהלת בידי רגינה אונגר, הפסידה 50 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2010, בהשוואה להפסד של 9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2009. הפסדיה של החברה שחקו את הונה העצמי ל-71 מיליון שקל. בעקבות הכרסום בהונה העצמי של החברה מתחת ל-100 מיליון שקל ולרמה של 18.8% מהמאזן, הועלה שיעור הריבית שהחברה משלמת על איגרות החוב שהנפיקה מסדרה ג' ב-1.5 נקודת אחוז ל-7.95%.



ההרעה באיתנותה הפיננסית ובנזילותה אילצו את קמן למכור בתחילת פברואר 2011 את אחזקתה (32%) ביצרנית המצברים שנפ לקרן סקיי של צבי יוכמן תמורת 50 מיליון שקל. כחלק מהמאמצים לשפר את נזילותה ויחסיה הפיננסיים דיווחה קמן לפני עשרה ימים על מו"מ שהיא מנהלת עם קרן המנוף אוריגו על הקצאת 43% מהונה של החברה הבת מנדלסון לקרן המנוף אוריגו תמורת 65 מיליון שקל, כלומר לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל לפני ההקצאה. אוריגו תקבל אופציה להגדיל את אחזקתה במנדלסון ל-49% לפי שווי חברה של 173 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully