וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרכוב על הביקוש לשבבי סיליקון

רן שחם ויותם עירוני

27.3.2011 / 7:06

יצרנית הסיליקון הגרמנית וואקר סיימה שנה מצוינת, ומנועי הצמיחה שלה פועלים בעוצמה גבוהה. לאחר בדיקה מקיפה השתכנענו לתת לה מקום בתיק ההשקעות שלנו



>> בשבוע שעבר פירסמה יצרנית הסיליקון והכימיקלים הגרמנית וואקר (wacker) את תוצאותיה ל-2010. החברה פירסמה גם נתונים ראשוניים לרבעון הראשון של 2011. מהתוצאות עולה שתוכנית ההשקעות האינטנסיבית שהשיקה החברה לפני כמה שנים מניבה תוצאות.



בנוסף, האסון ביפאן עשוי לשרת את האינטרסים של החברה בטווח הקצר, משום שכ-25% מתוצרת הסיליקון העולמית מקורה במפעלים של חברות יפאניות. תפוקת המפעלים ביפאן צפויה להיות נמוכה ברבעון הנוכחי בגלל מחסור באנרגיה.

מניית וואקר טיפסה יפה בשבועיים האחרונים, אך נראה שיש מקום לעלייה נוספת. וואקר נסחרת לפי שווי של 7.9 מיליארד יורו. בשיחת הוועידה למשקיעים דיווחה החברה שמכירותיה ב-2010 צמחו ב-27% ל-4.75 מיליארד יורו, מה שהתבטא בצמיחה אגרסיבית ב-ebitda ל-1.2 מיליארד יורו (25% מההכנסות). התחזית ל-2011 היא למכירות של 5.1 מיליארד יורו ול-ebitda דומה ל-2010, בגלל ההתייקרות הצפויה של חומרי הגלם.



הנהלת וואקר סבורה שבתוך זמן לא רב יגולגלו עליות המחירים ללקוחות. כיום נסחרת וואקר במכפיל ev/ebitda (שווי תפעולי חלקי הרווח התזרימי) של 5.4, שנחשב די נמוך לחברה שכזו.



התוצאות המצוינות מיוחסות בעיקר לתחזית מפוכחת של הביקושים בעולם לסיליקון, המשמש את תעשיות השבבים והפאנלים הסולאריים. נוכח התחזית הזאת ביצעה החברה תוכנית השקעות מאסיבית - ולא עצרה גם בתקופת משבר האשראי. רוב תוכנית ההשקעות מומנה מהתזרים השוטף שלה.



ב-2009, כשדיווחה וואקר על צניחה במכירות ומעבר להפסד, נראה היה כי מדובר בטעות. ההתאוששות ב-2010 הוכיחה שההעזה השתלמה, בניגוד למתחרותיה היפאניות והאמריקאיות שקפאו בזמן המשבר. תוכנית ההשקעות של וואקר צפויה להימשך, והחברה מתכוונת להגדיל את תפוקתה ב-35% עד 2014.



לצמיחת וואקר שני מנועים עיקריים. הראשון הוא צמיחת שוק הטלפונים החכמים והטאבלטים, שצורך שבבי סיליקון רבים. הצמיחה בשוק זה הכניסה את כל תעשיית המוליכים למחצה למחזור של צמיחה. המנוע השני הוא צמיחתו של שוק הפאנלים הסולאריים. יצרני הפאנלים אמנם נקלעו למלחמת מחירים עזה בשנים האחרונות, אך עדיין מדובר בתחום צומח. מכיוון שוואקר מספקת חומר גלם לתעשייה זו, היא נפגעת במידה פחותה ממלחמת המחירים של לקוחותיה ונהנית בעיקר מהצמיחה. תחום זה עשוי לצמוח מהר עוד יותר אם תתרחש עצירה בהקמת כורים גרעיניים בעולם.



מגמות אלה גורמות לנו להכניס את וואקר לתיק חו"ל שלנו בפרופורציה של 7%. אם מחיר המניה יתקן קצת כלפי מטה לאחר העלייה בשבועיים האחרונים, ייתכן שנגדיל את האחזקה בה. במקביל החלטנו לסגור את פוזיציית השורט שהיתה לנו על טאואר.



רן שחם הוא מנכ"ל משותף ומנהל הנוסטרו באלטשולר שחם; יותם עירוני הוא אנליסט; חברות בקבוצת אלטשולר שחם עשויות לסחור או להחזיק ניירות ערך המוזכרים בכתבה. אין לראות בכתוב משום ייעוץ השקעות או המלצה לרכישה או מכירה של ני"ע כלשהו



*ebitda



רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות. נקרא לעתים גם רווח תזרימי, שכן הוא מרמז על כושר ייצור המזומנים בחברות שיש להן השקעות גדולות בציוד ותשתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully