וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו שעה עדיף לקנות קרן נאמנות?

נתן שבע

27.3.2011 / 7:06

אני רק שאלה



נניח שיום המסחר בבורסה נפתח ביציבות, ושבשלוש השעות האחרונות השוק עולה ב-2%. האם יש חשיבות לשעה שבה אקנה קרן נאמנות מנייתית?

עומר, בת ים



לא. זה לא משנה כלל. שיערוך מחיר היחידות בקרן נאמנות מתבצע פעם אחת ביום - בסגירת יום המסחר. הוא נקבע בהתאם למחיר הסגירה של הנכסים שמחזיקה הקרן כפי שנקבעו בשוק, בתוספת המזומן העודף שלה.



בהתאם לשיערוך נקבע המחיר שבו נרכשו היחידות בקרן הנאמנות באותו יום. בפועל, ביום הרכישה תירשם למשקיע תשואה אפסית או אפילו שלילית נמוכה, שמגלמת בעיקר את הפער בין מחירי המכירה והקנייה של הקרן. אם זוהי קרן החשופה להשקעות בישראל, המשקיעים יכולים להגיש פקודה לרכישה או מכירת היחידות בקרן עד לשעה 15:00. פקודות שיוגשו מאוחר יותר יתבצעו רק ביום המסחר הבא.



במשך היום מנהל הקרן מקבל עדכונים על יצירות ופדיונות בקרן שלו. בהתאם לכך הוא יודע מהם היקפי הכספים שנוספו לקרן או יצאו ממנה. אם הפער בין היצירות לפדיונות קטן, ייתכן שלא יצטרך לבצע שום פעולת מסחר, אך אם קיבל אינדיקציה שהקרן גייסה כסף רב ממשקיעים, ייתכן שיהיה עליו להשקיע אותו בהתאם למדיניותה.



לחלופין, אם בקרן נוצרו פדיונות של יחידות, ייתכן שהוא יצטרך למכור חלק מהמניות שהקרן מחזיקה כדי לשלם מזומן לבעלי היחידות שמימשו את השקעתם. בכל מקרה, מנהל הקרן יכול לפעול בנכסי הקרן בכל שעות המסחר - ולמכור ולקנות מניות ואג"ח בהתאם למדיניות הקרן והערכותיו לגבי המחירים בשוק.



שאלות ניתן לשלוח למייל



ami.ginzburg@themarker.com



יצירות ופדיונות



כינוי לכניסה של כסף לקרן נאמנות או יציאה ממנה. כניסת כסף מחייבת את הקרן לייצר יחידות השתתפות חדשות. יציאת כסף מחייבת את הקרן לממש נכסים כדי לפדות למשקיע את יחידותיו במזומן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully