וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה תקנה את חלקה של עיריית מוסקבה באפימול תמורת 310 מיליון דולר

מאת מיכאל רוכוורגר

27.3.2011 / 8:44

עם השלמת העסקה תחזיק אפי פיתוח 100% מהקניון, ששוויו מוערך ב-1.2 מיליארד דולר. בחברה לא הסבירו איך יממנו את העסקה וציינו: כשנגיע להסכמים מחייבים נפרסם פירוט



>> חברת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב ובניהולו של איזי כהן, עידכנה בסוף השבוע האחרון בדיווח לבורסה לגבי ההתפתחויות האחרונות בפעילותה של החברה הבת אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ברוסיה. אפי פיתוח עידכנה כי הגיעה להבנה לא מחייבת עם עיריית מוסקבה, בראשות ראש העיר החדש סרגיי סוביאנין, בנוגע לרכישת חלקה של העירייה (25%) בפרויקט הדגל של אפי פיתוח בעיר - קניון אפימול.

בין היתן סוכם גם על רכישת רכישת מתחם של כ-2,700 מקומות חניה הסמוך לקניון. בעבור אלו צפויה אפריקה לשלם כ-310 מיליון דולר. ההסכמות הושגו לאחר משא ומתן ארוך, בשל מחלוקת לגבי המחירים.



עם השלמת העסקה תחזיק אפי פיתוח ב-100% מהקניון, ששוויו מוערך ב-1.2 מיליארד דולר. אפי פיתוח לא ציינה בדיווח כיצד תממן תשלום זה, והוסיפה כי בעת ההגעה להסכמים מחייבים תפרסם פירוט נוסף.



החברה פתחה את אפימול לפני כשבועיים ב"פתיחה רכה", ועידכנה לפני כחודש כי הושכרו כ-74% מסך השטחים להשכרה (הנאמדים ב-114,213 מ"ר), המייצגים דמי שכירות שנתיים של כ-81 מיליון דולר, וכי להערכת החברה שיעור ההשכרות יגיע ל-80% לכל הפחות בתוך שלושה חודשים ממועד הפתיחה הרכה של הקניון. הפתיחה הרשמית של הקניון מתוכננת למאי 2011.



כמו כן ציינה אפי פיתוח כי הגיעה להבנה לא מחייבת עם עיריית מוסקבה שלפיה היא תמסור לעירייה את זכויותיה בפיתוח המרכז המסחרי טברסקיה זאסטבה (tverskaya zastava, קניון טברסקיה), בתמורה לפיצוי בגין מלוא השקעת החברה בפרויקט זה עד כה. הפיצוי יינתן בדרך של הענקת זכויות בנייה נוספות בפרויקטים סמוכים של אפי פיתוח, שייוותרו בידי החברה במסגרת ייעודם הנוכחי לפיתוח כשטחים מסחריים ויחידות מגורים, בשטח כולל של כ-350 אלף מ"ר.



"אנחנו תומכים באופן מלא באסטרטגיה של עיריית מוסקבה לשיפור תשתיות התחבורה בבירה הרוסית, וכן בעסקות האחרונות המתגבשות עם העירייה", ציין לב לבייב, בעל השליטה באפריקה, המשמש גם יו"ר אפי פיתוח.



דיווחים אלה מצטרפים לדיווח של אפי פיתוח מיום רביעי האחרון כי השלימה את השכרת קומפלקס המשרדים פבלצקאיה (paveletskaya) במוסקבה, בשטח כולל של כ-16.5 אלף מ"ר, לשוכר יחיד - חברת zao freenatom, המספקת שירותים בתחום טכנולוגיות מידע, מיסוי וניהול פיננסי ומשתייכת לקבוצת האנרגיה האטומית רוסאטום (rosatom), תמורת סכום של כ-4.7 מיליון דולר לכשלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully