וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש בלי רווחה: העובדים הסוציאליים ממשיכים למחות

חיים ביאור

27.3.2011 / 9:03

העובדים הסוציאליים נכנסים לשבוע הרביעי של השביתה לשיפור תנאי שכרם. אלפי עובדים צפויים להפגין מול משרד האוצר בדרישה לחידוש המו"מ. יצחק הרצוג הציע לתווך בין העובדים לממשלה

אלפי עובדים סוציאליים וסטודנטים ישתתפו היום בהפגנה מול משרד האוצר בירושלים שמארגן ארגון העובדים הסוציאליים, בראשות יצחק פרי. המפגינים ידרשו שמשרד האוצר יחדש את המשא ומתן עם האיגוד מהנקודה שבה הופסק לפני עשרה ימים.

נציגי האוצר הודיעו כי לא ינהלו את המשא ומתן ישירות עם איגוד העובדים הסוציאליים, אלא רק מול יו"ר ההסתדרות, עופר עיני ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן. הנתק בין הצדדים החל לאחר שהאיגוד, בלחצן של קבוצות עובדים בשטח, העלה דרישות חדשות, בנוסף על אלה שעליהן הסכימו נציגי ההסתדרות והאוצר.

הדרישות החדשות של האיגוד כללו ביטול תוספת של שעה וחצי עבודה בשבוע (ל-40.5 שעות לעומת 39 שעות); צמצום מספר הפעימות שבהן תשולם תוספת השכר בסך 1,100 שקל מארבע פעימות לפעימה אחת או לכל היותר שתי פעימות, וכן הקמת ועדה משותפת לנציגי האיגוד, ההסתדרות והאוצר, שתקבע מבנה שכר חדש באופן שתאפשר קידום מהיר יותר של עובדים סוציאליים בשכר במהלך שנות עבודתם.

שר הרווחה לשעבר, ח"כ יצחק הרצוג (העבודה), הציע אתמול לתווך במשבר העובדים הסוציאליים. לדבריו, יש לשפר את תנאי ההעסקה של העובדים כדי למנוע פרישה מהמקצוע.

ביום רביעי שעבר דחה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב את בקשת המדינה כי יורה להסתדרות להפסיק את שביתת העובדים הסוציאליים ולחדש את העבודה המלאה. המדינה מתכוונת לערער על ההחלטה בפני בית הדין הארצי לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully