וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בארה"ב: השבתה של שירותים ממשלתיים באפריל אם התקציב לא יעבור

ניו יורק טיימס

27.3.2011 / 10:07

המפלגות בקונגרס לא מצליחות להגיע להסכמה על הקיצוץ בתקציב; השבתה תכלול את כל השירותים שאינם חיוניים



מנהיגי הקונגרס בארה"ב חוששים כי לא יצליחו להגיע להסכמה דו מפלגתית על התקציב. ללא הסכמה כזו, הפעילות הממשלתית בארה"ב תושבת כבר בתחילת אפריל. המפלגות חלוקות בדעותיהן על היקף הקיצוץ בתקציב הפדרלי ועל סעיפים שדורשים החברים השמרנים בבית הנבחרים. הדמוקרטים מציעים קיצוצים של 20 מיליארד דולר, בעוד הרפובליקאים דורשים קיצוץ של 61 מיליארד דולר.



חוק התקציב הנוכחי יפוג ב-8 באפריל. כדי להגיע לחוק חדש תידרש פריצת דרך אמיתית, אמר בכיר בקונגרס שביקש להישאר אנונימי. ביום שישי, בהסלמה של המאבק, הוציאו כמה ממנהיגי הרפובליקאים בבית הנבחרים סדרת הכרזות חריפות המאשימות את הדמוקרטים בכך שאינם מוכנים להתחייב ברצינות לקיצוצים בתקציב. "אם לדמוקרטים אין תוכנית, האם הם מתכוונים להשבית את הממשלה בגלל שאינם מסכימים בינם לבין עצמם?", אמר יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר.



"במקום להאשים את הדמוקרטים באופן אינסטינקטיבי, אנו מקווים שהרפובליקאים יתנגדו לאנשי מסיבת התה ויחדשו את המו"מ", השיב צ'רלס שומר, סנאטור דמוקרטי.



השבתת שירותי ממשלה - shutdown - היא הפסקת שירותים ממשלתיים שאינם מוגדרים כחיוניים (כמו משטרה, כבאים, צבא, חשמל ותעבורה אווירית). השבתה שכזו מתרחשת כאשר אין הסכמה על התקציב בבית המחוקקים, ואז אין אפשרות להעביר מימון לשירותים לא חיוניים. ההשבתה האחרונה שהתרחשה בממשל הפדרלי בארה"ב היתה ב-1995, ונמשכה 21 ימים. אין מדינות בעולם מלבד ארה"ב שבהן חלו השבתות כאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully