וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי בגרמניה גילה: חברת הסלולר שמרה עשרות אלפי נ.צ של מיקומו

ניו יורק טיימס

27.3.2011 / 10:44

החקירה הובילה לשינוי החוק בגרמניה, אולם חברות הסלולר אינן מחויבות לחשוף איזה שימוש הן עושות במידע



מאת נעם כהן, ניו יורק טיימס



מלטה שפיץ, פוליטיקאי גרמני ממפלגת הירוקים, היה סקרן לדעת איזה מידע חברת הסלולר שלו, , שומרת אודות מקום המצאו. הממצאים של חקירתו היו מדהימים: שפיץ גילה כי בתקופה של ששה חודשים - מסוף אוגוסט 2009 ועד סוף פברואר 2010, דויטשה טלקום רשמה ושמרה את נקודות הציון של מיקומו יותר מ-35 אלף פעמים. הגילוי הוביל לשינוי החוק בגרמניה, ואסר על חברות הסלולר לאסוף ולשמור מידע שכזה אודות לקוחותיהן.



שפיץ זכה להצצה נדירה - וחסרת תקדים, לדברי מומחים לפרטיות - למידע שחברות הסלולר אוספות אודותינו באמצעות הטלפונים הסלולריים שלנו. בניגוד לשירותים מקוונים ואתרים שחייבים לשלוח קוקיס למחשב המשתמש כדי לקשר בין הגלישה לבין אדם או מחשב ספציפי, חברות הסלולר פשוט לוחצות על "כפתור הקלטה".



מעקב אחר מיקומו של משתמש סלולר הוא חלק ממקור המחייה של חברות הסלולר. מדי שבע שניות, חברת הטלפון צריכה לדעת את מקום הימצאו כדי לקבוע היכן מגדל השידור הקרוב אליו, ולנתב ביעילות מירבית את שיחות הטלפון אליו. מסיבות רבות מאוד, חברות הטלפון עוקבות אחר מיקום השיחה היוצאת ומשכה.



"בכל רגע נתון, חברת הסלולר יודעת היכן אתם; והיא רושמת את המגדל עם האות החזק ביותר", אמר מתיו בלייז, פרופסור למדעי המחשב והמידע באוניברסיטת פנסילבניה. בלייז ציין כי המידע על שפיץ התבסס לא על רישום זה, אלא על קבלה ושליחה של אי מייל מהטלפון שלו.



מידע זה שאוספות חברות הסלולר שימש כבר את האפ.בי.איי ומינהל אכיפת הסמים בארה"ב לזהות חשודים ולבצע מעצרים. למידע יש כמובן ערך כספי גדול עבור משווקים, אולם חברות הסלולר האמריקאיות מסרבות לחשוף איזה מידע הן אוספות ומה השימוש שהן עושות בו.



בגרמניה, בתי המשפט מקפידים יותר מבארה"ב על פרטיות. שפיץ השיג את המידע מחברת הסלולר רק לאחר שנאבק בבית המשפט והשיג צו שאילץ את החברה לחשוף אותו. בעקבות החלטת בית המשפט לאלץ אותה לחשוף את המידע, היא הפסיקה לאגור את הנתונים על משתמשיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully