וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרנות סיימו את השבוע בגיוס של 120 מיליון שקל לעומת פדיון של 1.7 מיליארד שקל בשבוע הקודם

יעל פטר

27.3.2011 / 13:24

קרנות אג"ח חברות וכללי גייסו 210 מיליון שקל; הקרנות המניתיות גייסו 75 מיליון שקל



תעשיית הקרנות רשמה בשבוע החולף מהפך כאשר נרשמו גיוסים של 120 מיליון שקל, וזאת לאחר פדיונות כבדים שליוו את התעשייה בשבוע הקודם שהסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל. הקרנות שרשמו את הגיוסים הגבוהים ביותר היו קרנות אג"ח חברות וכללי וקרנות מניתיות, כך לפי סקירה שבועית של כלכלני בית ההשקעות מיטב.



שוק המניות סיכם בשבוע החולף מגמה חיובית. עליות אלו החזירו את המשקיעים לקרנות מניתיות (ישראל, חו"ל וגמישות), שגייסו 75 מיליון שקל בפיזור רחב. הקרנות המתמחות במניות בישראל הובילו וגייסו 35 מיליון שקל, המתמחות במניות בחו"ל נהנו מגיוס של 25 מיליון שקל והקרנות הגמישות סיימו את השבוע בגיוס של 15 מיליון שקל. במיטב אומרים כי "זו למעשה הפעם הראשונה בחודשיים האחרונים בה המשקיעים בישראל נותנים העדפה למניות המקומיות על פני המניות בחו"ל.



קבוצת הקרנות הגדולה ביותר, קרנות אג"ח חברות וכללי, רשמו מהפך השבוע וחזרו לגייס לאחר פדיונות גבוהים ששטפו אותן בשבוע הקודם. ביחד עם עליות שערים קלות של איגרות החוב הקונצרניות בשיעור של 0.2%-0.3%, קרנות אג"ח חברות וכללי סיימו את השבוע עם גיוסים של כ-210 מיליון שקל, גיוס זה עדיין רחוק מהגיוס השבועי הממוצע הגבוה השנה שעמד על כ-400 מיליון שקל, טרם המשבר ביפן. להערכת הכלכלנים במיטב, במידה והרגישה תחזור לשווקים, אזי נראה את קצבי הגיוסים חוזרים כבר במהלך השבוע-שבועיים הקרובים.



הקרנות המתמחות באפיק הממשלתי, סיימו את השבוע במגמה מעורבת, כאשר הקרנות השקליות המשיכו לסבול מקצב פדיונות גבוה יחסית, ובסיכום שבועי פדו כ-150 מיליון שקל. מהצד השני קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד סיכמו את השבוע ללא שינוי, ובכך צינו את השבוע הטוב ביותר עבורן מזה 4 חודשים.



הקרנות הכספיות נותרו השבוע ללא שינוי בגזרת הגיוסים והפדיונות, דבר זה מעיד על ירידה במפלס הפחד, לדברי מיטב. מאחר ומגמה זו מגיעה לאחר גיוסים גבוהים שליוו קרנות אלו בתקופת המשבר ביפן. קרנות אגד חוץ פדו בשבוע החולף 20 מיליון שקל, שזהו השבוע ה-16 מתוך ה-17 שבועות האחרונים בהם נרשמים פדיונות, כאשר בסיכום של כל התקופה הזו פדו קרנות אלו כ-400 מיליון שקל.



מנגד קרנות ממונפות ואסטרטגיה רשמו השבוע גיוס של 20 מיליון שקל, שזהו השבוע ה-23 ברציפות בהם נרשמים גיוסים בקרנות אלו. מתחילת החודש צמחו נכסי תעשיית הקרנות כולה ב-2 מיליארד שקל המיוחסים לפדיונות נטו של כ-1.1 מילאירד שקל ולירידת ערך נכסי הקרנות בכ-900 מיליון שקל. התעשייה כולה מנהלת כ-160.4 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully