וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת של 35 בנקאים וברוקרים מ-12 בנקים תצא לבחון אפשרויות הנפקה בבורסה של וינה

רם עוזרי

27.3.2011 / 13:45

זאת על רקע החלטת רשות ני"ע האירופית מהשבוע שעבר להכיר בתשקיף הישראלי בבורסות אירופה



35 בנקאים וברוקרים, המייצגים 12 בנקים בינלאומיים גדולים, הביעו נכונותם להשתתף במשלחת ישראלית שתצא לבורסת ווינה בסוף מאי. המשלחת, בראשות נשיא איגוד לשכות המסחר אורי לין, תבחן אפשרויות הנפקת הון וגיוס אג"ח של חברות ישראליות באירופה.



המשלחת תצא לווינה על רקע החלטת רשות ניירות ערך האירופית (esma) מהשבוע שעבר להכיר בתשקיפים ישראליים כבסיס לגיוס הון ומסחר במניות ישראליות בבורסות אירופה. על פי ההחלטה, חברות ישראליות המונפקות בבורסה בתל אביב יוכלו להסתמך על התשקיף הקיים שלהן בתוספת 15 פרטי גילוי הכרחיים נוספים שקבעה ה-esma כדי לפעול בבורסות אירופה. ההחלטה, כך העריכו הן ברשות ניירות ערך הישראלית והן בזו האירופית, תקל מאוד על חברות ישראליות להיכנס לבורסות אירופה ותוזיל את העלויות הכרוכות בכך.



הבורסה בווינה תהיה הבורסה הראשונה בה תבקר משלחת מטעם שוק ההון הישראלי, לאחר שמנכ"ל הבורסה בווינה, ד"ר מיכאל בוהל, הזמין את עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לבקר בבורסה האוסטרית. באיגוד לשכות המסחר הביעו היום שביעות רצון מהמהלך של רשות לניירות ערך.



עו"ד לין ציין היום כי רק 38 חברות ישראליות נסחרות בבורסות באירופה, בעוד שבבורסה בארה"ב רשומות למסחר 91 חברות ישראליות. עוד אמר לין כי "חבל שהמשק הישראלי לא מנצל את האפשרויות לגיוס הון בבורסות בחו"ל, דבר שיכול להעניק תנופה למפעלי תעשייה, חברות הזנק, חברות מסחריות, ועוד. באמצעות המשלחת להיכרות עם הבורסה בווינה, אנו נשאף ליצור פריצת דרך ולפתוח נתיב ברור להשקעות בבורסות באירופה, בדומה לנתיב הקיים בבורסה בארה"ב".



המשלחת תצא לבורסת וינה ב-24 לחודש מאי 2011, ולמחרת תקיים דיונים ומפגשים עם הנהלת הבורסה בווינה, חתמים באירופה, בנקי השקעות אירופאים ובינלאומיים, ברוקרים וכדומה.



ב-4 השנים האחרונות הונפקו בבורסה בווינה 200 איגרות חוב של חברות זרות, שהצטרפות ל-3,600 איגרות-חוב קיימות, בהיקף שוק של 315 מיליארד יורו. בשנת 2009 הנפיקו בבורסה בוינה 2.5 מיליארד יורו בהנפקות הון, ו-5 מיליארד יורו בהנפקות אג"ח. בקרוב כנראה יוכלו גם חברות ישראליות ליהנות מהפעילות בבורסה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully