וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיית הפעלתו של לווין עמוס 5 תגרום לגידול בהוצאות חלל תקשורת

שלי אפלברג

27.3.2011 / 13:57

הדבר עלול להגדיל את פרמיות הסיכון אותם רואים המשקיעים



, מפעילת לווייני "עמוס" שנשלטת על ידי יורוקום של שאול אלוביץ, הודיעה על דחיית השיגור של לווין עמוס 5. השיגור, שהיה מתוכנן לסוף רבעון השני, נדחה כעת לרבעון הרביעי. ההנחה כעת היא כי הלווין ישוגר באזור ספטמבר וייכנס לפעילות מלאה כחודש לאחר השיגור. ככל הנראה הדחייה היא כתוצאה מרעידת אדמה באיטליה שהתרחשה ב-2009 במפעל המייצר את חלקי הלווין.



לדברי אורי ליכט מ-ibi "נראה כי הדחייה אינה משמעותית לשווי שכן חלל יכולה להמשיך ולבנות את צבר הלקוחות ללווין במשך מספר חודשים נוסף. מאידך מדובר בפגיעה תדמיתית בחברה, שגם ככה סובלת מחוסר ודאות גדול. הפגיעה הראשונית היתה בעקבות התקלה בעמוס i5 ועתה הדחייה עשויה להגדיל את פרמיות הסיכון אותם רואים המשקיעים".



בינואר 2010 רכשה חלל מחברת אסיהסאט את הלווין עמוס i5 תמורת 47 מיליון דולר, בעקבות תקלה בשיגור עמוס 5. לאחר הרכישה גילתה החברה שכמות הדלק שנותרה בלווין עמוס i5 לא תאפשר לספק שירות רציף עד לשיגורו של הלווין עמוס 5. לאור הנסיבות נאלצה החברה לבצע הפרשה מוגברת לפחת של 1.7 מיליון דולר והפרשה נוספת של 8.3 מיליון דולר לירידת ערך הלוויין. ההפרשה הכוללת של 10 מיליון דולר בגין הלוויין מחוסר הדלק היתה הגורם העיקרי שהסב לחלל תקשורת הפסד נקי של 5.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2010.



כל עיכוב נוסף עשוי לגרור גידול נוסף בהוצאות לשם שימור הלקוחות. על מנת לא לאבד את צבר הלקוחות ללווין עמוס 5, משלמת החברה לחברות משנה בגין השירותים להם התחייבה אל מול לקוחותיה. מומחים בשוק מציינים שהדחייה הנוספת יכולה לייצור בעיות אמון בקרב הלקוחות ובעלי המניות בחברה.



מחלל תקשורת נמסר כי "מדובר בדחייה שגרתית של מספר חודשים, אין מדובר בעיכוב משמעותי במיוחד לאור העובדה כי חיי לווין יכולים לעמוד על כ-15 שנה ולכן דחייה בכמה חודשים לא משמעותית לשווי".



חלל תקשורת, שמנוהלת על ידי דוד פולק, נסחרת באחד העם לפי שווי של 1.27 מיליארד שקל. החברה עוסקת בשיווק והשכרת "מקטעי חלל" מתוך הלוויינים שבבעלותה. לווייני החברה המשייטים כעת בחלל הם עמוס 2 ועמוס 3. בנוסף, הלוויינים עמוס 4 ועמוס 5 נמצאים בבנייה וטרם שוגרו לחלל. החברה טרם פרסמה את דו"חותיה לשנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully