וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה מתכונן להזרים 60 מיליארד יורו לבנקים באירלנד

סוכנויות הידיעות

27.3.2011 / 14:19

מבחני העמידות שנערכו לבנקים באירלנד, לפי "אייריש טיימס", חשפו כי בעיותיהם חמורות מהצפוי



הבנק המרכזי של אירופה (ecb) יקצה קו אשראי של יותר מ-60 מיליארד יורו (84 מיליארד דולר) לבנקים באירלנד, בעקבות הציפיות כי תוצאותיהם של מבחני העמידות שנערכו לבנקים במדינה יהיו קשות - כך דיווח העיתון האירי "אייריש טיימס".



לפי הדיווח, ה-ecb הכין תוכנית חירום להזרמת נזילות לבנקים האיריים לקראת פרסום תוצאות מבחני העמידות ביום חמישי. אנליסטים מעריכים כי תוצאות המבחנים יהיו רעות מהצפוי וכי הבנקים באירלנד יזדקקו ל-25 מיליארד יורו נוספים כדי לעמוד בהתחייבויותיהם, בנוסף ל-35 מיליארד יורו שקיבלו במסגרת תוכנית הסיוע של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית לכלכלת אירלנד.




ללא מנגנון החירום, הבנקים האיריים היו נאלצים למכור הלוואות בהפסד. המנגנון יספק להם מספיק זמן להקטין את מאזניהם ולהפחית את התלות שלהם בסיוע חיצוני. מנגנון החירום החדש של ה-ecb גם יכלול כספים נוספים שאותם יוכלו הבנקים האיריים לקבל במקרה של הידרדרות נוספת במצבם. קו האשראי החדש גם יאפשר להם לפרוע את חובותיהם הקיימים לבנק המרכזי האירופי במועד מאוחר יותר.



ראש ממשלת אירלנד, אנדה קני, ביקש בסוף השבוע מנשיא הבנק המרכזי האירופי ז'אן קלוד טרישה להאריך את קו האשראי של האיחוד לבנקים באירלנד, בעקבות התחזיות כי בעיותיהם של הבנקים במדינה חמורות מהצפוי. עד כה הלוו ה-ecb והבנק המרכזי של אירלנד יותר מ-150 מיליארד יורו לבנקים האיריים, בניסיון למנוע מהם לקרוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully