וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינגסטון מארה"ב מעוניינת לרכוש את הפטנטים וסימני המסחר של חברת מודו בחמישה מיליון שקל

הילה רז

27.3.2011 / 14:48

במשך השנים גייס דב מורן 123 מיליון דולר משורה של משקיעים, בהן עידן עופר שהשקיע בחברה 25 מיליון דולר



חברת קינגסטון מארה"ב מעוניינת לרכוש את הפטנטים וסימני המסחר של חברת מודו בעבור כחמישה מיליון שק ל- כך הודיעה היום (א') לבית המשפט כונסת הנכסים שמונתה למודו עו"ד חני נוב. החברה האמריקאית קינגסטון מפתחת. מייצרת, ומוכרת התקני זיכרון ומוצרי חומרה והיא נחשבת כחברת מחשבים רווחית.



לפני ארבעה חודשים מינה בית המשפט כונסת נכסים לחברת מודו של דב מורן לאחר שהחברה נקלעה לחוב כלפי בנק דיסקונט בסך 21.3 מיליון שקל. כיום החוב של מודו לבנק, שעסקה בפיתוח טלפון סלולרי ייחודי, עומד על כ-14 מיליון שקל. הכונסת הודיעה לבית המשפט כי היתה היענות רבה של מתעניינים בארץ ובחו"ל ברכישת הפטנטים והקניין הרוחני של מודו.



מכירת הפטנטים הנוכחית אינה כוללת סימני מסחר, מוניטין וזכויות קניין רוחני אחרות שיש למודו. הזכויות שנרכשו נוגעות ל-14 פטנטים רשומים בארה"ב, 2 פטנטים רשומים באנגליה, 67 בקשות המצויות בהליכי רישום ואישור בישראל, ארה"ב, אירופה ומדינות אסיה. עוד נרשמו על שם החברה 12 מדגמים בארה"ב ובישראל בגיו עיצוב הטלפון והאביזרים הנלווים לו.



הכונסת מציינת כי מודו שעבדה לדיוויד סאן, ממייסדי ובעלי קינגסטון, העביר שעבוד של נכסיה בסך חמישה מיליון שקל להבטחת הלוואה שהוא נתן לחברה ב-2010. היא מבקשת מבית המשפט שיורה לסאן להסיר את השעבודים שהטיל על נכסי מודו.



לאחר שבוצעה ההתמחרות, מסבירה כונסת הנכסים, היא קיבלה הצעה נוספת מחברה אמריקאית שזהותה לא נחשפה והיא מיוצגת בנאמנות על ידי עו"ד דוד תדמור בסך שבעה מיליון שקל, ואולם תנאי ההצעה היו שונים מאלו של יתר המציעים. היא ביקשה מבית המשפט לתת לה הוראות האם יש צורך בהליך התמחרות נוסף בין חברת קינגסטון לבין החברה הנוספת.



המדען הראשי במשרד התמ"ת העניק למודו במהלך השנים סיוע בסך כולל של למעלה מ-4 מיליון דולר. הכונסת מציינת כי בשל סיוע זה מכירת המידע מחברה ישראלית לחברה אמריקאית מצריכה כעת את אישורו, והיא פנתה אליו בבקשה לקבל את אישורו למכירה.



נוב מוסיפה כי מכירת הפטנטים לחברה בחו"ל היא האפשרות הטובה והראויה ביותר לקופת הכינוס ולנושים ולאור הפטנטים הנדונים והתחום בו הם מיושמים לא צפויה פגיעה של ממש בתעשיה הישראלית כתוצאה ממכירתם לגורם זר.



הכונסת הביעה חשש כי בדיקות שמעוניין המדען הראשי לבצע לפני אישור העסקה עלולות לארוך זמן ממושך ויביאו לעיכוב במכירת הפטנטים ולשחיקה ניכרת בערכם, תוך הטלת עלויות כבדות על קופת הכינוס. לטענתה סך ההוצאות הכרוכות בתחזוקה שוטפת של הפטנטים עומד על כעשרת אלפים דולר בממוצע בחודש.



הכונסת שואפת למכור את הפטנטים במהירות האפשרית ומוסיפה כי "המשך הפטנטים שפיתחה מודו ללא מכירתם תביא לשחיקה בערכם ולהפיכתם לבלתי רלוונטיים ובלתי אטרקטיביים בבוא העת".



בבקשה שהגיש דיסקונט טוען הבנק כי מלבד החוב לבנק, ידוע לו כי למודו חובות נוספים כלפי משקיעים ובעלי מניות בסך כולל של 123.5 מיליון דולר. מדובר על כספים שהשקיעו בחברה משקיעים פרטיים וקרנות. בנוסף, לפי הבנק, למודו חובות לספקים, עובדים וצדדים שלישיים המגיעים ליותר מ-1.5 מיליון דולר. כל עובדיה של החברה פוטרו והיא נסגרה.



במשך השנים גייס מורן 123.5 מיליון דולר משורה של משקיעים, בהן עידן עופר - שהשקיע בחברה 25 מיליון דולר - והקרנות ג'נסיס, ג'מיני וגריילוק.



הכונסת פירטה כי בגין מכירת הציוד המשרדי של מודו וציוד המחשבים והמעבדה היא גבתה כ-1.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully