וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נווה צדק נגד גאון החזקות: לבטל הסבת בית גיבור למגורים ולמלונאות

רנית נחום-הלוי

27.3.2011 / 16:06

בהיעדר תכנון כולל של השכונה ייווצר מחסור קיצוני בתשתיות ציבוריות



עמותת תושבים למען נווה צדק הגישה היום עתירה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים נגד החלטת הוועדה המחוזית מחוז מרכז לתת תוקף להסבת בית גיבור למטרות מגורים ומלונאות.



מרבית שטחי הבניין, שבבעלות גאון נכסים משמשים כיום למשרדים ומיעוטם למסחר. בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יחיאל שמיר ויפתח הלינג ממשרד עו"ד ד"ר רענן הר-זהב ושות', מבקשת העמותה לבטל את החלטת הוועדה המחוזית לתת תוקף לתכנית בשל פגמים מהותיים שנפלו בה. לחילופין, מבקשים התושבים לאשר להם להגיש ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה.



בעתירה נטען, כי על פי נתוני העירייה, שכונת נווה צדק סובלת כבר כיום ממחסור בתשתיות בסיסיות, בהן בתי ספר, גני ילדים ושטחים פתוחים. בעוד בעיות אלה לא באו על פתרונן, במקביל לתכנית בית גיבור שאושרה בוועדה המחוזית, מקודמות תכניות נפרדות של 12 מגדלים נוספים בשכונה, שיביאו להכפלת אוכלוסיית השכונה. בהיעדר תכנון כולל של השכונה, וללא ראייה רחבה של הדרישה לתשתיות ציבוריות כתוצאה מתכניות אלה, ייווצר מחסור קיצוני בתשתיות ציבוריות, תוך פגיעה בכל תושבי רובע לב העיר.



לדברי מתכנן הערים גדעון לרמן, פעיל מרכזי בעמותת תושבים למען נווה צדק, "כבר כיום ישנם פערים בלתי נסבלים בין התשתיות, בעיקר בתחום החינוך, שמעמידה העירייה לטובת התושבים לבין מספר התושבים שנזקקים לשירותים אלה. במקום שהוועדה המחוזית, שזה תפקידה בחוק, תתערב ותעדיף את השיקול הציבורי, היא גלגלה את האחריות לעיריית תל אביב, שלה אינטרס כלכלי ברור לקדם את הפרויקט הודות להיטלי הפיתוח והארנונה שתרוויח מהפרויקטים. בשכונה כיום חסר בית ספר אחד לפחות, ועם הקמת המגדלים יהיה צורך בשלושה בתי ספר לפחות אבל העירייה כיום לא מקדמת אף תכנית להקמת בתי ספר או תשתיות ציבוריות אחרות בשכונה".



עמותת תושבים למען נווה צדק הוקמה בשנת 2008 ופועלת לשימור אופיה של נווה צדק השכונה הראשונה שהוקמה בתל אביב. במסגרת פעילותה, העמותה נאבקת כיום בכוונת ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, להקיף את השכונה בטבעת מגדלים מכיוון דרום, צפון ומזרח, ואילו במערב לסלול כביש בינעירוני, שיזרים מדי יום עשרות אלפי מכוניות מכיוון דרום לתוך העיר. חזון זה ממומש באמצעות תכניות נקודתיות של המגדלים מבלי לבחון את השפעתן של התכניות על אופייה של השכונה ועל איכות החיים בה ובשכונות סביבה. במקביל לאישור תכנית בית גיבור, העמותה מנהלת כיום מאבק נגד תכנית של שני מגדלים ואזור מסחר ברחוב יצחק אלחנן, שיבתרו את אזור דרום העיר ויפרידו בין שכונת נווה צדק ולשכונת כרם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully