וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק, בי קומיוניקישנס, אינטרנט זהב ומה שבניהם

TheMarker Online

27.3.2011 / 16:31

קלמין: "מניית בזק הפכה בשנה האחרונה ליותר דומיננטית בתיקי ההשקעות בזכות מדיניות הדיבידנד הנדיבה של החברה"



צחי קלמין, מור בית השקעות.



מניית חברת התקשורת בזק הפכה בשנה האחרונה ליותר ויותר דומיננטית בתיקי ההשקעות, החל מהתיקים הדפנסיביים ביותר ועד לתיקים האגרסיביים. הסיבה לדומיננטיות של מניה זו נעוצה במדיניות הדיבידנד הנדיבה של החברה, דבר אשר יוצר "הגנה" מפני משברים עתידיים.



במחקרים רבים הוכח כי בעיתות משבר "מניות הדיבידנד" יוצרות הגנה די אפקטיבית לירידות במדדי המניות. אין ספק, נוכחותה בכל תיק השקעות, קרן נאמנות וקופת גמל חיונית בייחוד בתקופה בה אנו נמצאים.



קיימות מספר דרכים להשקיע בבזק, הראשונה והקלאסית ביותר הינה השקעה ישירה במניה. דרך נוספת, הינה השקעה בחברת האם שלה "בי קומיוניקישנס", לחילופין ניתן גם להיחשף לבזק דרך השקעה בחב' הסבתא שלה "אינטרנט זהב". שלוש החברות נסחרות במדד ת"א 100.



במסמך זה ננסה לאמוד באיזו מניה הכי מומלץ להחזיק. השקעה במניית בזק מבטיחה כיום תשואת דיבידנד גבוהה. לא זאת בלבד, אלא שבנוסף לדיבידנדים השוטפים הכריזה בזק לאחרונה על תוכנית חלוקה נוספת של כ-3 מיליארד שקל, אשר תחולק בשש מנות חצי שנתיות שוות במהלך השנים 2011-2013, כפוף לאישור ביהמ"ש.



שרשרת ההחזקות בבזק:



"הסבתא"- אינטרנט זהב 76.62% ->> "האם"- בי קומיוניקישנס 31.37% ->> "הבת המוצלחת"- בזק



בי קומיוניקישנס



חברת האם מחזיקה כ-31.37% מבזק ומעניקה חשיפה ממונפת לבזק, דהיינו ככל שמצבה של בזק ימשיך במתכונתו הנוכחית ובזק תמשיך להציג מספרים יפים בדוחות, בי קום תיהנה מכך יותר. כמובן, שאופציה זאת פועלת בשני הכיוונים, שכן כל הרעה במצבה של בזק יעיב על חברת האם בצורה ישירה ואגרסיבית יותר.



חלוקת הדיבידנדים הנדיבה של בזק משפיעה בצורה חיובית מאוד על המספרים של בי קום וככל שתשלומי הדיבידנד יימשכו החוב שלה יקטן ושוויה יגדל. חשוב לציין, רק בחודש האחרון רכשה החברה מניות בזק בבורסה בשווי של 300 מיליון שקל בקירוב. שווי שוק: 3,548 מיליון שקל, שווי סחיר ללא חוב: 8,559 מיליון שקל.



אינטרנט זהב

כאשר ממשיכים לטפס במעלה גרף השרשור מגיעים אל חברת הסבתא, אשר מחזיקה כ-76.62% מהון המניות של בי קום. למעשה זוהי פעילותה העיקרית של חברת אינטרנט זהב לצד פעילות נוספת ולא מהותיות בדמות חברת גולדן מדיה. בי קום עתידה להתחיל לחלק דיבידנדים במהלך שנת 2011, לאחר שתסיים את מימון רכישת בזק.



גם במקרה זה, בדומה ל-בי קום, תשלומי הדיבידנד ישפיעו לטובה על אינטרנט זהב וככל שבי קום תקדים ותחלק דיבידנד כך חובה של אינטרנט זהב יקטן ושוויה יגדל. שווי שוק: 1,995 מיליון שקל, שווי סחיר ללא חוב: 2,718 שקל.



אז מי עדיפה להשקעה?



האנליסטים יבחנו את הסוגיה באמצעות השווי הסחיר, דהיינו, שווי ההחזקות בניכוי החוב ביחס לשווי השוק של החברה. אנו נשתמש בכלים שונים לחלוטין מעולם האנליזה הפונדמנטלית, לצורך כך ניעזר בכלים מעולם המסחר: ה- β של המניה הינו מדד הבוחן את הסיכון הכרוך באחזקת מניה מסוימת.



הביטא מודדת את רגישותה של מניה מסוימת ביחס לשינויים במדד הרלוונטי אליה. כאשר β שווה 1, אנו למדים כי המניה עולה/ יורדת ב-1% עם כל עלייה/ירידה של 1% במדד הרלוונטי. מניה אגרסיבית תהיה עם β גדולה מ-1 ודפנסיבית עם β קטנה מ-1.



ראשית, נציין כי מדד זה מוכיח בצורה וודאית עד כמה בזק הינה מניית שוק דפנסיבית שכן שער מניית בזק מושפע ביחס של כמעט 1 ממדד המניות הכללי. לאורך זמן השקעה בבזק הינה שקולה להשקעה בשוק המניות בתוספת של דיבידנדים שוטפים. האופציות על חברת בזק, בי קום ואינטרנט זהב הינן אגרסיביות יותר ומושפעות ממדד מניות כללי ביחס של 1.5 ו-1.65 בקירוב, (בהתאמה).







הגרף ממחיש את התנהגות שער המניות ביחס למדד מניות כללי החל מהרבעון האחרון של שנת 2010 ועד היום באינטרוולים חודשיים.



אינטרנט זהב , בי קום, בזק, מדד מניות כללי:







חשוב לזכור, שימוש באמצעות מדד ה-β מוכיח את עצמו רק בהשקעה לטווח ארוך שכן, היחסים הנ"ל מגיבים בצורה איטית יחסית וככל שמשתמשים באינטרוולים רחבים יותר כך גם דיוק המדידה מייצג יותר.



לסיכום, משקיע אשר מעוניין להיחשף לבזק לטווח ארוך יראה בהשקעה באופציות עלייה תשואה עדיפה יותר. בי קום (אופציה בתוך הכסף) ואינטרנט זהב (אופציה מחוץ לכסף, לפחות עד אשר בי קום תתחיל לחלק דיבידנד). יחד עם זאת, בעיתות משבר השקעה באופציות על בזק תגיב בצורה חריפה יותר. למעשה, הכל תלוי ביחס המשקיע לסיכון.



הכותב הוא צחי קלמין - מנהל השקעות ב-more בית השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully