וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: הרכישות בכרטיס אשראי גדלו בקצב שנתי של 6.1%

רם עוזרי

27.3.2011 / 17:03

לפי נתוני הלמ"ס, הצריכה הפרטית ממשיכה לצמוח. מדצמבר 2010 ועד לפברואר השנה נרשם גידול ברכישות הצרכנים הפרטיים בכרטיסי אשראי - בהמשך לגידול של 5.6% בשלושת החודשים הקודמים

הצריכה הפרטית במשק מוסיפה לרשום שיעורי צמיחה גבוהים - כך עולה מנתוני רכישות בכרטיס אשראי שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בחודשים דצמבר 2010 עד פברואר 2011 נרשם גידול של 6.1% (נתוני מגמה בחישוב שנתי) בסך הרכישות שביצעו צרכנים פרטיים באמצעות כרטיס אשראי. זאת בהמשך לגידול של 5.6% בחודשים ספטמבר-נובמבר 2010.

מדובר על קצב גידול גבוה אמנם, אך לא חריג ביחס לממוצעי הצמיחה של רכישות בכרטיס אשראי של השנים האחרונות. כך למשל, בשנת 2010 גדלו סך כל הרכישות שביצעו לקוחות פרטיים באמצעות כרטיסי אשראי ב-8.2%. ב-2009 עמד שיעור זה על 4.6% וב-2008 היה שיעור הגידול 6%.

מפילוח תחומי הצריכה לפי המגזרים עולה כי העלייה החדה ביותר בשלושת החודשים האחרונים נרשמה ברכישת שירותים - ביטוח, תיירות, פנאי ושירותי עירייה וממשלה - המהווים 20% מכלל הרכישות. היקף הרכישות בקבוצה זו עלה בקצב שנתי של 10.4%. גם ברכישה של מוצרי תעשייה - הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל, רהיטים וכיוצא באלה, נרשם גידול חד שמשך את הממוצע כלפי מעלה. הוצאות הצרכנים הפרטיים על מוצרים אלה בכרטיסי אשראי צמחו בקצב שנתי של 9.3% בחודשים האמורים.

לעומת זאת, ברכישה של מזון ומשקאות נרשמה עלייה מתונה יחסית של 3.5%. גם בקבוצה המוגדרת "מוצרים ושירותים אחרים" נרשמה עלייה מתונה של 3.4%, ובתוך כך דווקא ההוצאה של צרכנים פרטיים על דלק, חשמל וגז גדלה בשנה האחרונה בשיעור גבוה יחסית של 7.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully