וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיירות הכפרית משתדרגת: ב-91% מהצימרים במושבים יש ג'קוזי

עמירם כהן

27.3.2011 / 17:13

57% מהמושבים שהקימו צימרים ממשיכים לעסוק בחקלאות



התיירות הכפרית בישראל משתדרגת. בסקר מדגמי שערכה תנועת המושבים בחודשים האחרונים נמצא כי ב-91% מ-12 אלף הצימרים שהוקמו במושבים יש ג'קוזי, וב-40% יש בריכה פרטית; 17% נוספים מציעים בריכה ציבורית לשימוש האורחים. ממצאי הסקר הוצגו לאחרונה בכנס בנושא התיירות הכפרית שהתקיים במושב דלטון שבגליל העליון.



עוד עולה מהסקר כי 57% מחברי המושבים שהקימו צימרים לאירוח כפרי גם ממשיכים לעסוק בחקלאות. בחלק מהמושבים עסקת האירוח הכפרי כוללת ביקורי מתארחים ברפתות ובחממות, קטיף ירקות, פירות ופרחים - על פי עיקרון תום סוייר שבו האורח משלם תמורת הזכות לסייע לחקלאי באווירה כפרית ייחודית.



עוד מתברר מהסקר כי 75% מענף האירוח הכפרי במושבים מנוהל בידי נשים ומשק שהקים ענף אירוח מעסיק בענף בממוצע 2.2 עובדים.



בנוסף לצימרים, המושבים מפעילים כ-2,000 אטרקציות תיירותיות. לאחרונה החלו בעלי צימרים רבים במושבים לשווק את יחידות האירוח באמצעות מכירת קופונים ברשת האינטרנט.



חשוב לציין כי לאחר שתושלם הרפורמה בענף הלול, שתסלק את הלולים על מטרדיהם האקולוגיים משטחי המגורים בלב המושבים, בעיקר במושבי הגליל, יקבל ענף התיירות הכפרית במושבים תאוצה גדולה נוספת. למרבה האירוניה, המתנגדים העיקריים לרפורמה הם חברי מושבים שחלקם בעלי לולים המונעים מעצמם ומחבריהם להשלים את המהפך שיהפוך את האירוח הכפרי לענף המרכזי במרבית המושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully