וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילי מכרות הזהב המובילים: תוך 4 שנים מחירו יגיע לרמת 5,000 דולר לאונקיה

ואדים סבידרסקי

27.3.2011 / 19:25

אפריקן בריק גולד: מחיר זהב יעבור את רמת 1,500 דולר לאונקיה כבר השנה



מפעילי מכרות הזהב המובילים בעולם מעריכים כי מחירו יוסיף לעלות הן בטווח הקצר והן בבינוני, זאת על רקע התגברות הביקושים מצד בנקים מרכזיים במדינות שונות ומשקיעים בתעודות סל. כורים קנדיים אופטימיים ביותר בתחזיתם ואף נוקבים במחיר של 5,000 דולר לאונקיה בעוד כ-4 שנים.



"מתכת יקרה כמו זהב משמשת כנכס מקלט וכביטוח עבור ממשלות רבות", ציין רוב מקאבן, נשיא ומנכ"ל חברת מינרה אנדז ויו.אס גולד קורפ, במהלך הוועדה בהונג קונג בשבוע שעבר. מקאבן הסביר כי התחזית האגרסיבית מבוססת על רמות המחירים היסטוריות ויחס מחיר הזהב למדד הדאו ג'ונס משנת 1970, לפי רויטרס. מקאבן הוסיף כי הזהב משמש ככלי גידור סיכונים אינפלציוניים הקשורים לאי יציבות פוליטית, כאשר המשקיעים מחפשים השקעה בנכסי מקלט על רקע מדיניות מוניטרית לא בטוחה במספר מדינות בעולם.



מקאבן סבור כי מדינות ה-bric יגדילו את נתח הזהב ברזרבות מט"ח שלהן. כך למשל, אם סין תרצה להפוך את היואן למטבע בינלאומי, היא תצטרך להמיר כ-10% לפחות מסך רזרבות המט"ח שלה לזהב.



מנכ"ל חברת אפריקן בריק גולד, גרג הוקינס, ניפק תחזית ריאלית יותר וצפה כי זהב יעבור את רמת 1,500 דולר לאונקיה כבר השנה, על רקע זעזועים גיאו פוליטיים במדינות צפון אפריקה ומזרח התיכון ואירועי יפן האחרונים.



כמו כן, מרק קוטיפאני, מנכ"ל חברת כריית זהב השלישית בעולם בגודלה אנגלוגולד אשנטי, סבור כי לקראת סוף שנת 2012 מחירי הזהב ישברו את רף ה-1,600 דולר לאונקיה. "אנו הכורים מבססים את הערכותינו בהסתכלות לטווח ארוך על קצב עליית מחיר הזהב השנתי הממוצע של כ-100 דולר לאונקיה", כך פירסמה סוכנות ידיעות הרוסית, rbc, בשבוע שעבר.



ביום שישי האחרון נחתם מחיר הזהב, בסופו של יום המסחר בבורסת סחורות על 1,427 דולר לאונקיה, כאשר במהלך השבוע נרשם שיא חדש במחיר - 1,438 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully