וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם בארה"ב גרנו במתכונת דומה לקיבוץ"

עמירם כהן

28.3.2011 / 6:57



>> "חיפשנו חיים צנועים ופשוטים. ידענו שקיבוץ זה לא מה שהיה פעם, אבל גם עכשיו זה מאוד קרוב למה שחיפשנו" - כך מספרת מיכל (39), שהצטרפה באחרונה עם בעלה אלעד לקיבוץ נתיב הל"ה.

בני הזוג הגיעו מהיישוב הקהילתי הר אדר, לאחר שהייה של כמה שנים בארה"ב. "גרנו במעונות של אוניברסיטת קורנל בניו יורק, שהיו בנויים במתכונות דומה מאוד לקיבוץ. החיים האלה דיברו אלינו מאוד", אומרת מיכל.



בני הזוג עדיין לא התחילו לבנות בית. "בהתחלה חששנו מכך שלא נוכל לרשום את הבית על שמנו, אבל אנחנו מאמינים שזה יסתדר", אומרת מיכל. "אנחנו גרים כבר שלוש שנים בקיבוץ עם שני ילדים בדירה של 70 מ"ר, ואנחנו לא לחוצים עם זה. זו שיטת חיים אחרת". השניים מתכננים לבנות את ביתם בשיטת "בנה ביתך". לפי מיכל, "אנחנו נתכנן אותו ונסכם את המחיר עם הקבלן. עדיין לא תיכננו את הבית - זה התעכב גם בגלל ההקפאה של המינהל".



אבל יש גם צדדים שליליים. מיכל אומרת כי "זה לא אותו קיבוץ של פעם, מפני שהממסד משתנה בקצב אטי מאוד. סביב זה היו כמה התפרצויות מאוד עוצמתיות. אבל זה הניע אותנו לחפש דרכים שונות להידברות ולמעורבות. לשמחתי החברים החדשים מעורבים בתחומים שונים בקיבוץ, ומשפיעים על החיים של כלל הקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully