וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה נכנעת: תחליף את מנוע החיפוש שבנתה בזה של גוגל

מאת איילה צורף

28.3.2011 / 6:57

משמעות המהלך: וואלה תיאלץ לחלוק את הכנסותיה מפרסום עם גוגל



>> שש שנים לאחר שהחלה לפתח מנוע חיפוש בעברית ושלוש שנים לאחר שהעלתה אותו לאוויר, נכנעה גם וואלה לעוצמה של מנוע החיפוש של גוגל. אתמול הורידה וואלה את מנוע החיפוש שפיתחה, והעלתה במקומו את זה של גוגל. השימוש במנוע של גוגל פירושו חלוקת הכנסות מפרסום מלים בעמודי האתר בין וואלה לבין גוגל.

בעבר נחשבה וואלה לחברה היחידה שהיה לה סיכוי להתחרות בגוגל בישראל. היא רכשה מיאהו את טכנולוגיית החיפוש שלה ובנתה על גביה חיפוש בעברית, ולצדו מערכת מכירת מלות חיפוש למפרסמים. על הפרויקט היקר, שהעסיק בזמנו עשרות עובדים, הופקד ארז פילוסוף, ממייסדי וואלה.



התחרות בין וואלה וגוגל התמקדה בעיקר בזירת פרסום באנרים; יוטיוב של גוגל שם לעצמו ליעד לנגוס בנתח השוק של וואלה ו-ynet בתחום הבאנרים. כעת הן נהפכות גם לשותפות עסקיות, מה שמצמצם עוד יותר את התחרות המצומצמת בלאו הכי בזירת האינטרנט הישראלי.



האתר הגדול היחיד בישראל שעדיין לא הטמיע את מערכת החיפוש של גוגל הוא ynet. כיום מצויה מערכת אד-סנס של גוגל על כ-15%-20% מהעמודים הפנימיים של ynet, אך לדברי בכירים באתר, לא צפויה הטמעה של מנוע החיפוש של גוגל בעמוד הבית.



מוואלה נמסר בתגובה: "החלפנו את יאהו כספק תוצאות החיפוש ומעתה נציג תוצאות חיפוש של גוגל. בשונה מההסכם עם יאהו, שלא כלל היבטים מסחריים, ההסכם עם גוגל כולל גם שימוש במערכת הפרסום גוגל אד-סנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully