וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות גמר "האח הגדול" מפרסומות: כ-7 מיליון שקל

מאת עדי דברת-מזריץ ואופיר בר-זהר

28.3.2011 / 11:57

בערב הגמר נרשמה עלייה חדה בהזמנות אוכל. בורגר ראנץ' נאלצה לסגור סניפים לאחר שנגמרו הלחמניות. מנכ"ל אתר משלוחה: "כל המערכות קרסו טוטאלית"

גמר "האח הגדול" עמד בציפיות והניב שיעור צפייה של 40.6% במשקי בית יהודים. כ-1.4 מיליון צופים. נתון הצפייה הגבוה עולה בקנה אחד עם העובדה שמדובר בעונה המצליחה ביותר של התוכנית, שהיתה הנצפית ביותר בעשור האחרון.בפרק הגמר זכה המועמד המוביל מתחילת העונה, ג'קי מנחם, שיגרוף מיליון שקל, שמהם ייגרעו 25% מס למדינה.

לפי הערכות, משדר הגמר של התוכנית גרף הכנסות של 7-7.5 מיליון שקל נטו מפרסומות. הסכום מצטרף לכ-80 מיליון שקל שהכניסה עונת "האח הגדול" לזכיינית ערוץ 2 קשת בין היתר מפרסומות, תוכן שיווקי, חסויות, הודעות sms, ערוץ 20, צפייה באתר mako ועוד. מעבר למקבצי הפרסומות הרבים, משדר הגמר שימש במה גם לכמות נכבדה של פרומואים. בין אלה בלט פרומו ארוך במיוחד לעונה החדשה של "כוכב נולד", שתעלה לשידור בקשת בשבת, במקום "האח הגדול".

גידול של 40% בהזמנות מפיצריות

ערב הגמר של "אח הגדול" - ששודר במקביל לשידור בערוץ 10 של משחק הכדורגל בין נבחרות ישראל ולטביה במסגרת מוקדמות יורו 2012 - היה יום חג גם בעבור רשתות המזון המהיר, ששמחו להשביע את רעבונם וצימאונם של הצופים ולהגדיל את מכירותיהן בעשרות אחוזים.

לפי אתר המסעדות 2eat, בזמן הגמר הוזמנו כ-120 אלף משלוחים ממסעדות בשווי של כ-6.5 מיליון שקל - גידול של כ-40% לעומת הממוצע היומי. לדברי מנכ"ל האתר, נעם שקד, מעיקר הגידול נהנו הפיצריות ומסעדות הפסטה. רשתות ההמבורגרים והסושיות רשמו גידול של 22% במכירות.

"כל המערכות קרסו טוטאלית. שבת הוא תמיד יום חזק במשלוחים, אבל הפעם היתה עלייה של 50% לעומת שבת רגילה", מספר דניאל רחמים, מנכ"ל אתר המשלוחים משלוחה. "הרבה מסעדות הגיעו למצב של חוסר אונים ובמשך שעה אי אפשר היה להשיג אותן כי הקווים היו תפוסים. היו כמה מסעדות ששברו שיאים של עצמן במשלוחים - ג'ירף עם גידול של 35% לעומת מוצ"ש רגיל, רשת פרגו פיצה עם עלייה של 60% והסושיה עם עלייה של 40%".

רשת בורגר ראנץ' דיווחה כי המלאי בחלק מסניפיה נגמר לאחר שבשעתיים שבהן שודר הגמר מומשו כ-44 אלף קופונים שנרכשו כחלק משיתוף פעולה של הרשת ואתר buy2. "שמונה שנים לא ראיתי התנפלות כזו. את המסעדה במודיעין נאלצנו לסגור למשך שעתיים עד לחידוש מלאי הלחמניות מהמרכז הלוגיסטי שלנו. לא נשאר כלום - לא קציצות, לא לחמניות, לא פוטטו", סיפר סמנכ"ל השיווק של בורגר ראנץ', ליאור מויאל.

בדומינו'ס פיצה דיווחו על 12 אלף הזמנות בערב הגמר - גידול של יותר מ-20% לעומת שבת רגילה, ושל 30% לעומת הגמר הקודם של "האח הגדול".

גידול של 25% במחלקות החטיפים של טיב טעם

גם ברשתות השיווק נהנו מרכישות מוגברות לקראת הגמר. "אנחנו רגילים שבאירועים טלוויזיוניים עם רייטינג גבוה יש עלייה חדה במכירות", אמר עידו מור, מנכ"ל רשת am:pm. "כך היה בגמרים קודמים של 'האח הגדול', כמו גם בגמרים אחרים ובאירועי ספורט שונים. היתה עלייה של יותר מ-30% במכירות, בעיקר בחטיפים, פיצוחים, משקאות קלים, בירות ומשקאות חריפים אחרים".

גם סמנכ"ל הסחר של טיב טעם, יוסי שלו, סיפר כי בסוף השבוע ניכר גידול של יותר מ-25% במחלקות החטיפים, הגלידות, הפיצוחים, הבירות, המשקאות הקלים, הוודקות והפיצות. בליימן שליסל, בעלת המותג קליית גת, דיווחו על גידול של 15% במכירות לעומת סופי שבוע אחרים וברמי לוי שיווק השקמה נרשם גידול של 35% במכירות בירות ופיצוחים בימים חמישי ושישי, לעומת הימים המקבילים בשבוע שעבר.

מי שנפגעו מהגמר היו הברים, שלא הצליחו לגרום לישראלים לוותר על המשדר. "לבר שבו לא הוקרן הגמר, לא הגיעו כמעט אנשים", מספרת קרן אהרוני, מבעלי הבר שמפינה בתל אביב.

אך גם מי שהקרינו את הגמר סיימו את הערב עם ירידה בהכנסות. "הצבנו שלושה מסכים - שתי פלזמות בגודל של יותר מ-50 אינץ' ומקרן עם מסך בגודל של אולם קולנוע ביתי. אבל אף שהיה שמח והיתה מסיבה נחמדה אחרי הגמר, הגמר פגע בהכנסות", מסר עומר קלפון, יחצ"ן שאירגן אירוע לרגל הגמר בבר 15 דקות בתל אביב. "צריך להבין שהאנשים היו באווירה רגועה של צפייה בתוכנית ופחות באווירה של לשתות לשוכרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully