וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדית מדוברת

יגאל שמיר

28.3.2011 / 6:57

5 שקרים



>> חדש במשרד? הגעת לאחרונה מחו"ל אחרי תקופה ממושכת? חוזרת לעבודה אחרי חופשת לידה ארוכה? מזל טוב. כדאי שתדעו - יכול להיות שבזמן שנעדרתם השתנו דברים. השפה למשל. בשנים האחרונות התפתח במגזר העסקי דיאלקט מיוחד של עברית. מדובר בניב שמי המורכב לרוב מצמדי מלים, ובגלל הקרבה שלו לעברית קל לטעות בהבנתו. כרגיל, אנחנו פה כדי לעזור:

1. מיזוג ורכישה



כמו מה זה נשמע? כמו תחום מרתק שבו שני ארגונים חוברים זה לזה או רוכשים איש את רעהו כדי ליצור יחד ארגון חזק שגדול מסך חלקיו.



מה זה באמת? פוגרום תאגידי שבמהלכו כובש הארגון החזק את החלש, פולש לארצו, מחרים את רכושו, בועט בתרבותו, משעבד את אלה שלא הספיקו לברוח ומגלה לאי המתים את כל מי שעושה בעיות או לחלופין מרוויח יותר מדי כסף. אם אתה שייך לצד החלש במשוואה אסור לך לבזבז זמן: או שתרוץ להתחנף ראשון לקיסר החדש או שתתארגן זריז על שישיית מים ותרוץ להתבצר במצדה. אל תעמוד!



2. חשיבה מחודשת



כמו מה זה נשמע? כמו תהליך מחושב ואחראי שבמהלכו מוודאים שההחלטות שהתקבלו הן ההחלטות הטובות ביותר.



מה זה באמת? דרכו המנומסת של הבוס לומר: "חברים, קמתי הבוקר עם החלטה אחרת מזו שקיבלנו לפני שישה חודשים, אבל אספר לכם עליה רק אחרי דיון ארוך ומיותר". הוא יכול כמובן סתם להגיד: "חברים, כל העבודה שעשיתם בחצי שנה האחרונה הולכת לפח כי קמתי הבוקר על צד שמאל", אבל אז כל הכיף היה הולך לאיבוד...



3. תוכנית מגירה



כמו מה זה נשמע? כמו "פלאן בי" - תוכנית פעולה חלופית השוכבת במגירה ומוכנה להיכנס לפעולה ברגע שדברים ישתבשו והתוכנית הראשית תיכשל.



מה זה באמת? הצחקתם אותי, אנחנו בישראל! אפילו את התוכנית הראשית אנחנו מאלתרים תוך כדי תנועה, אז שנכין גם תוכניות למגירה? תוכניות כאלה נועדו למנהלים אמריקאים. למנהל ישראלי יש במגירה מכתב מהמילואים, ציור של הילד, שתי גומיות ומסטיק. אין בעיה בעולם שלא ניתן לפתור בעזרת הציוד הזה.



4. קבוצות מיקוד



כמו מה זה נשמע? כמו מדגם מייצג של צרכנים - הדרך הבדוקה שבה החברים ממחלקת השיווק מנסים למקד את המסרים שלהם ולברר מה חושב הרחוב על המוצר או על השירות שהארגון מספק.



מה זה באמת? אוסף אקראי של אנשים שאין להם מה לעשות בערב והם מוכנים תמורת כמה עוגיות עתיקות ומתנה זולה לבזבז שעתיים בזמן שקבוצת אנשי שיווק משועממים צופה בהם דרך זכוכית חד-כיוונית. אותם אנשי שיווק יכלו כמובן לגלוש באינטרנט לפורומים ולבלוגים של צרכנים ולהוציא תוך 20 דקות תובנות חכמות פי אלף, אבל אז מי היה אוכל את כל הערגליות שעל השולחן, אני?



5. נופש משרדי



כמו מה זה נשמע? כמו שבוע שבו המשרד נוסע לכמה ימים של גיבוש, מילוי מצברים ומנוחה ביעד אקזוטי.



מה זה באמת? הכל חוץ ממנוחה כמובן. נופש ארגוני הוא הר געש מבעבע של אנרגיות, תככים והורמונים. על גדות הבריכה נחשפים בבת אחת כל הסודות, ההסכמות שבשתיקה והשקרים הלבנים: מי עשה למי מה, מי חם על מי, מי מנענע את מי, מי מקדם את מי ומי נראית ממש טוב בביקיני. מזל שיש שנה שלמה להתאושש עד הנופש הבא.



-



הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב בגליקמן נטלר סמסונוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully