וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוכרים רכב בחו"ל? שימו לב

TheMarker

28.3.2011 / 6:57



? החברה מחויבת לקטיגוריה ולא לסוג רכב מסוים. את סוג הרכב תגלו לרוב רק שתקבלו אותו.

? שלמו מראש ומהבית. תשלום על ביטוחים, נהג נוסף, gps או כיסא תינוק יהיה זול בהזמנה מראש מישראל מאשר ברכישה במעמד קבלת המפתחות בחו"ל.



? הרחיבו את הביטוח שיכלול ביטול השתתפות עצמית. או לכל הפחות, לשלם עבור ביטוח "החזר השתתפות עצמית" במקרה שהחברה אינה מוכרת את האפשרות הביטול: העלות היא זעומה (כ-5 יורו ליום) ביחס להשתתפות העצמית שתידרש מכם במקרה שהרכב ניזוק (עד 2,000 יורו). בארה"ב ובאיטליה ביטוח ביטול השתתפות הוא ברירת מחדל כחלק מההסכם.



? נהגים מתחת לגיל 25 נדרשים לתוספת ביטוח. הגיל המינימלי להשכרת רכב בחו"ל הוא בדרך כלל 21 ולעתים אף 24. נהגים מתחת לגיל 25, מוגבלים לעתים לנהיגה בקבוצות רכב מסוימות.



? שתפו את נציג המכירות במסלול הנסיעה שלכם. הרשאות מעבר בין גבולות משתנות בהתאם לספקי הרכב ולחוקים ביעדים השונים. הכניסה למדינות מזרח אירופה או מקסיקו למשל, עלולה להיות בעייתית ויש להסדירה מראש.



? דווחו על פרטי הטיסה. בחברת ההשכרה מצפים לכם בשעה שעבורה הזמנתם את כלי הרכב. הקפידו למסור את פרטי הטיסה במעמד ההזמנה, והעדיפו לעדכן את המוקד הטלפוני בישראל הפעיל 24 שעות ביממה אם ידוע לכם העיכוב מראש.



? הקפידו על מסמכים. בדוכן ההשכרה בחו"ל תידרשו להציג כרטיס אשראי בינלאומי, רישיון נהיגה ישראלי ורישיון נהיגה בינלאומי, דרכון ושובר השכרת רכב.



? ודאו את תקינות הרכב. ודאו שהרכב שאתם מקבלים הוא במצב תקין ומכיל רישיון רכב, צמיג רזרבי, אביזרים להחלפת גלגל, משולש בטיחות ואפוד זוהר במידה שנדרש על פי חוק. בנוסף, הביאו בחשבון כי נזק לשמשות, למראות, לצמיגים ולמרכב תחתון לא מכוסה בביטוחים השונים.



? החזירו מכל מלא. באירופה מחויבים להחזיר את מכל דלק מלא. החזרה עם מכל לא מלא גוררת קנסות ותמחור גבוה מאוד לדלק החסר. השתדלו לתדלק בקרבת תחנת ההחזרה והקפידו לשמור את הקבלה האחרונה של התדלוק. בארה"ב מרבית החברות הציעו מראש מכל דלק ראשון במתנה, כך שזכרו לא לבזבז את כספכם ולמלאו בחזרה לחינם.



? הקפידו להחזיר את הרכב עד השעה שבה הוא נלקח. יום שכירות הוא 24 שעות. כמו כן, ודאו כי קיבלתם אישור על החזרת הרכב ללא נזק.



-



עזרו בכתיבת ההמלצות: דורון ויקטור ובועז יעקבי מחברת שלמה sixt, אריאל טובל מחברת הרץ ואייל אזולאי מחברת ממסי תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully