וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות בסקיילקס אישרו את התרומה לעמותה של בן-דב

מאת ליאור זנו

28.3.2011 / 6:57

החברה תתרום 9 מיליון שקל לעמותת דרך הלוטוס, השייכת לאילן בן-דב, בעל השליטה בסקיילקס. העמותה תומכת במשפחות מעוטות יכולת. 38% מבעלי המניות התנגדו לתרומה



>> חודש לאחר שגררה דיון ציבורי סוער, אישרה בשבוע שעבר האסיפה הכללית של סקיילקס הציבורית שבשליטת אילן בן-דב, תרומה של 9 מיליון שקל לעמותת "דרך הלוטוס" של בעל השליטה. 32.5% מבעלי המניות שאינם קשורים לבן-דב התנגדו והשאר הצביעו בעד התרומה, שתיפרס לשלוש השנים הקרובות - 2011-2013.

דרך הלוטוס מפעילה רשת של 13 מרפאות שיניים למשפחות מעוטות יכולת ברחבי הארץ, מממנת תרופת לחולים נזקקים כרוניים, תומכת בילדים ובנוער בסיכון ומנהלת פרויקט איסוף וחלוקת מוצרי חשמל וריהוט יד שנייה לנזקקים. העמותה נוסדה על ידי בן-דב ב-2006 והוא בעל השליטה בה, מנהלה והתורם הבלעדי - הן באופן פרטי והן דרך שתי החברות הציבוריות שבשליטתו.



בשנים 2009 ו-2010 תרמה סקיילקס כ-5 מיליון שקל לעמותה. תקציב העמותה ל-2011 מוערך ב-9-8 מיליון שקל, כאשר חברת סקיילקס תעביר 3 מיליון שקל מתוך סכום זה, ובן-דב יעביר על פי הערכות 3-4 מיליון שקל.



את הביקורת על המהלך הובילה ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), שפנתה ליו"ר סקיילקס, שלום זינגר, וליו"ר איגוד קרנות הנאמנות מיקי ציבייר, בבקשה לבחון מחדש את ההחלטה. "העסקה נעשתה מעל ראשי החוסכים ועל חשבונם, בדרכים לא תקינות, וכדי להאדיר את שמו של אילן בן-דב כנדבן, שעה שכספי הנדבנות באים מכיסו של הציבור ולא מכיסו של בן-דב", כתבה יחימוביץ' במכתב לשניים.



"במצטבר מזרימה סקיילקס כספי ציבור בכ-14 מיליון שקל לחברה פרטית של בעל השליטה. לא היתה מניעה לכך לו הדבר היה משרת את טובתה של סקיילקס, אלא שלא נראה כי מישהו בחן כלל את טובתה של סקיילקס ואת טובת משקיעיה", הוסיפה יחימוביץ'.



מנכ"ל סקיילקס יהל שחר הסביר כי "בשנה החולפת המשיכה החברה להציג גידול בהכנסות ולרשום רווחים. לצד שאיפתה למקסם את רווחיה ואת התשואה לבעלי המניות, רואה החברה חשיבות גדולה בתרומה לקהילה, כנדבך נוסף לשינוי חיובי בחברה הישראלית. אנו גאים על חלקנו בתמיכה בפרויקטים המבורכים של דרך הלוטוס, כמו גם במיזמים חברתיים חשובים אחרים, להם הקציב דירקטוריון החברה השנה תקציב תרומות של 2 מיליון שקל נוספים, כמו בשנה החולפת, כך שסך תקציב התרומות של החברה יעמוד השנה על 5 מיליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully