וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדן טק בתשובה להתנגדות מחזיקי האג"ח להקפאת הליכים: "אין בדעתנו לאחוז בקרנות המזבח"

שלי אפלברג

28.3.2011 / 11:25

החברה הותירה לשיקול דעתו של בית המשפט האם לענות לבקשת הקפאת ההליכים או להתחיל בפירוק החברה



, חברת הנדל"ן שהסתבכה בתקופת המשבר הכלכלי וכעת חייבת למחזיקי האג"ח למעלה מ-70 מיליון שקל, הגישה לבית המשפט את תשובתה להתנגדות מחזיקי האג"ח לבקשתה להקפאת הליכים.



בתשובתה ציינה החברה כי "במשך חודשים רבים ניסתה להגיע להסדר הוגן ומאוזן עם מחזיקי אג"ח שהם הנושה העיקרי שלה. החברה הציע הסדרים שונים בהם הסדר עם משקיעים חיצוניים שביכולתם היה להביא להחזר כל החוב או לפחות מרבית החוב למחזיקי האג"ח, אך ניסיונות אלו כשלו". בבקשה להקפאת הליכים הציע החברה למנות את עו"ד גבי מויאל לנסות להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח תחת פיקוחו של בית המשפט.



מחזיקי האג"ח התנגדו לבקשה בין היתר בטענה כי אין למנות בעל תפקיד שמוצע מטעם החברה ובפרט בעל השליטה. היה ובית המשפט יחליט לקבל את בקשת הקפאת ההליכים, ביקשו מחזיקי האג"ח למנות בעל תפקיד מטעמם כנושה המובטח וכמו כן לבחור בו מבלי שיצטרך להיות מחויב לפעול ביחד עם יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה לשם גיבוש ההסדר, או שתינתן לבנקים זכות קיזוז עדיפה על פני אחרים.



בתשובה להתנגדות דחתה החברה את נימוקי התנגדותם של מחזיקי האג"ח, כי החברה פעלה לטובת בעל השליטה והעדיפה אותו על בפעולותיה להגעה להסדר על פני מחזיקי אגרות החוב. מהחברה נמסר כי על אף שמדובר בחברת החזקות, אשר אין בה ניהול שוטף או הליכי הבראה כלכליים משל עצמה, עדיין יש יתרונות רבים להסדר על פני פירוק כגון היכולת להשתמש בערכה של החברה כחברה ציבורית נסחרת, אבל "אין בדעתנו לאחוז בקרנות המזבח".



בחודש דצמבר סירבו בעלי האג"ח להצעתו של דן ללוז, לשעבר יו"ר מגדל שוקי הון, לרכוש את החברה. ללוז הציע להשקיע 3.9 מיליון שקל בחברה בתמורה להקצאה של 14.4% מהון המניות. כמו כן ביקש ללוז לקבל אופציות לרכישת 60 מיליון מניות נוספות, שיאפשרו לו להגיע להחזקה של 65% מהחברה. במסגרת הצעתו של ללוז הוא היה אמור לקבל שכר חודשי של 70 אלף שקל, מה שהיה מדלדל במהירות את קופת החברה.



בחודש האחרון ניסו ארנון קטלן ויוני זלינגר להשתלט על החברה במסגרת הסדר החוב. השניים פנו למחזיקי האג"ח והציעו להזרים 4 מיליון שקל, כאשר 75% מסכום זה יועברו לבעלי האג"ח ישירות והיתרה תיועד לפעילות השוטפת של החברה. בתמורה להזרמת ההון, השניים ביקשו לקבל את השליטה באלדן טק - 51% מכלל מניותיה בדילול מלא. עוד הציעו כי יתרת החוב למחזיקי האג"ח תידחה בארבע שנים בתמורה להגדלת הריבית, ולאחר מכן ייפרס ההחזר לשלושה תשלומים שווים. בנוסף הבטיחו לנושים 5% ממניות החברה, וכן שיעבדו את כל מניות חברת הבת רילון כבטוחה לתשלום החוב.



אלדן טק עוסקת בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, ובאמצעות החברה הבת רילון היא פועלת בבולגריה, גיאורגיה ובישראל. בעבר החזיקה כ-80% מזכויות הבעלות ב-24 בנייני מגורים בברונקס, ניו יורק הכוללים 782 דירות. מאחר שהחברה התקשתה לשרוד את משבר הפיננסי ולקבל מימון בנקאי לפרויקטים, נמכרו חלק מהבניינים בשנת 2009 וההחזקה ביתרתן נתפסה על ידי כונסי נכסים מטעם הבנק הממן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully