וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת נילי ארד תנסה לגשר היום על פני המחלוקות במשבר העובדים הסוציאליים

חיים ביאור

28.3.2011 / 12:36

בית הדין הארצי עומד לדון בערעור של המדינה על דחיית בקשתה להפסיק את שביתת העובדים הסוציאליים



בית הדין הארצי לעבודה, בראשות הנשיאה נילי ארד, ידון היום בשעה 14:00 בערעור שהגישה המדינה על החלטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב שלא להענות לבקשתה להוציא צווים להפסקת השביתה של העובדים הסוציאליים במשרדי הממשלה.שביתת העובדים הסוציאליים נמשכת זה השבוע הרביעי.



בפני השופטת ארד עומדות ככל הנראה שלוש אופציות: הראשונה - לקבל את הערעור שהגישה המדינה; השניה - לדחות את הערעור ולאפשר בכך את המשך השביתה והשלישית שעשויה להיות מועדפת על השופטת, היא לזמן ללשכתה את נציגי האוצר, ההסתדרות ואיגוד העובדים הסוציאליים כדי לגשר על המחלוקות בין הצדדים בנוגע להסכם השכר של העובדים הסוציאליים ולהביא בכך לסיום השביתה.



מאות עובדים סוציאליים וסטודנטים מתכוונים להתאסף בזמן הדיון ליד בניין ביה"ד הארצי כדי לקיים הפגנה רעשנית המוחה על תנאי העסקתם של העובדים. מחר מתכוונים העובדים הסוציאליים לקיים משמרות מחאה ב-11 צמתי כבישים במרכז הארץ.



בערעור שההוגש טוענת המדינה כי ביה"ד הדין האיזורי לא מצא לנכון לאסור על המשך השביתה חרף ההסכמות אליהן הגיעו נציגי האוצר וההסתדרות במהלך המשא ומתן ולמרות שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע במפורש כי מדובר בהסכם הטוב ביותר שהושג.



"השביתה נמשכת למרות שהמו"מ עם ההסתדרות מוצה במלואו וההסכמות הועלו על הכתב. לפיכך, אין עוד טעם בשביתה", טוענת המדינה. עוד נטען כי הותרת ההחלטה של ביה"ד האיזורי על כנה מסבה נזקים לאוכלוסייה הנזקקת לשירותי הרווחה, בכלל זה ילדים מנותקים ואוכלוסיות בסיכון.



בכתב תשובה שההסתדרות הגישה, באמצעות עו"ד שי תקן, היא מבקשת לדחות את ערעור המדינה, בטענה כי משהחליטה ההסתדרות לאפשר לאיגוד העובדים הסוציאליים להמשיך את מאבקו, יש לתת בידיו את הכלים למיצוי זכויות העובדים הסוציאליים, כאשר ללא הפעלת נשק השביתה אין כל אפקטיביות למאבקם. "עילת הסכסוך היא כלכלית ולגיטימית, שניתן לנהל משא ומתן בגינה, ומכאן שניתן לשבות בגינה. מדובר בדרישות כלכליות ראויות של ציבור עובדים יקר וחשוב, שעושה עבודת קודש, לפעמים שוחקת, במסגרת תפקידו בשירות הציבורי", טוענת ההסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully