וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק במגעים לגיוס דובר הבית הלבן לשעבר

28.3.2011 / 13:02

לקראת ההנפקה? לפי הניו יורק טיימס, פייסבוק מפעילה לחצים על דובר הבית הלבן לשעבר רוברט גיבס במטרה לגייסו כדובר החברה, במקום לסייע בקמפיין של הנשיא אובמה לבחירות

פייסבוק נמצאת במגעים לגיוס רוברט גיבס, דובר הבית הלבן לשעבר של אובמה, לתפקיד בכיר בניהול הדוברות של החברה, לדברי אנשים המקורבים למגעים. לדברי המקורות, פייסבוק מעוניינת לגייס את שירותיו של גיבס לקראת הנפקה המתוכננת לתחילת 2012. עם זאת, המגעים נמצאים בשלב מוקדם לדבריהם, ועשויים שלא לשאת פרי.

גיבס, שעזב את הבית הלבן בפברואר האחרון, לאחר שנתיים, התכוון לסייע בהקמת הקמפיין של אובמה לבחירה מחדש לנשיאות, בטרם יעבור למגזר הפרטי, לדברי אותם מקורות. עם זאת, פייסבוק מפעילה על גיבס לחץ לקבל את המשרה מהר יותר, לדברי הגורמים. גיבס קיים מגעים גם עם מספר חברות אחרות, לדברי מקורבים. שמו אף עלה כמועמד הראשי לראשות ועד המפלגה הדמוקרטית בארה"ב (DNC).

משרה בפייסבוק עשויה להיות שווה לגיבס מיליוני דולרים. א כי טרם נדונו פרטי חבילת השכר הצפויה לו בחברה, לדברי המקורות, הוא צפוי לקבל משכורת במזומן כמו גם מניות לקראת ההנפקה הראשונה לציבור (IPO). יש המעריכים כיום את שווייה של פייסבוק ביותר מ-60 מיליארד דולר, מה שעשוי להפוך אותה להנפקה הראשונה הגדולה אי פעם. בשבועות האחרונים התייעץ גיבס עם כמה מעמיתיו לשעבר בבית הלבן בנוגע להצעת המשרה, בהם דיוויד אקסלרוד, היועץ הבכיר של אובמה המסייע בהובלת צוות הקמפיין החדש, לדברי המקורות. גיבס ודובר מטעם פייסבוק סירבו למסור תגובה.

פייסבוק מוצאת את עצמה יותר ויותר תחת ביקורת ציבורית, ומעוניינת להקים צוות דוברות לפני הנפקתה המתוכננת. תשומת הלב המרובה שמשכה החברה בעקבות הסרט "הרשת החברתית" ובשל עניין המשקיעים הרב בחברה, הדוחף את שוויה כלפי מעלה, מפעילים לחץ על החברה לשפר את התקשורת שלה עם הציבור בנוגע למוצרים ולמדיניות. החברה זוכה גם לתשומת לב בקרב המחוקקים והרגולטורים בארה"ב, בנוגע לנושאים של פרטיות ואבטחה ברשת.

פייסבוק כבר הגדילה את מאמצי השתדלנות שלה בוושינגטון, בין היתר באמצעות שיחות עם נציבות הסחר הפדרלית (FTC), ועם לשכות המודיעין הלאומי והבטחוני.

פייסבוק סבלה מבעיית יחסי ציבור קלה כאשר הנפקה פרטית מתוכננת של מניותיה על ידי גולדמן סאקס הוקפאה, בשל חששות כי לא תעמוד בתקנות הרשות לני"ע בארה"ב. הבעיה נפתרה לבסוף על ידי מכירת מניות אך ורק למשקיעים זרים, ולא למשקיעים אמריקאיים.

אף שמרק צוקרברג, מייסד פייסבוק, משמש לרוב כפנים של החברה בציבור, גיבס עשוי לסייע בהעברת מסרי החברה למדיה, למשקיעים ולקובעי המדיניות. התפקיד ידרוש ממנו לעבור למטה החברה בפאלו אלטו, קליפורניה. הוא יהיה כפוף לאליוט שרייג, סגן נשיא פייסבוק לתקשורת, שיווק ומדיניות ציבורית בעולם. שרייג גוייס לפייסבוק ב-2008 משורות גוגל. שרייג גייס בשבוע שעבר את קארין מארוני, מייסדת סוכנות יחצי הציבור אאוטקסט אייג'נסי, כראש מחלקת דוברות הטכנולוגיה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully