וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת אירלנד מזהירה: מחזיקי האג"ח של הבנקים יצטרכו לשאת בחלק מהפסדי הבנקים

סוכנויות הידיעות

28.3.2011 / 14:47

הערכות: אירלנד מעלה את האפשרות של "תספורת" למחזיקי האג"ח כדי לזכות בתנאים מקלים בסיוע



ממשלת אירלנד הודיעה היום כי תאלץ את מחזיקי האג"ח של הבנקים במדינה לשאת בחלק מעלות חילוצם, לאחר שמבחני העמידות שנערכו לבנקים האיריים חשפו כי בעיותיהם חמורות מהצפוי וכי הם יזדקקו לסיוע נוסף בסך עשרות מיליארדי דולרים מהאיחוד האירופי.



"חבילת המימון של הבנקים תכלול גם אלמנט של נשיאה בעול מצד מחזיקי האג"ח", אמר היום שר החקלאות האירי, סיימון קובניי, בראיון ל-rte. "בשבועיים-שלושה הקרובים נערוך דיונים רגישים וכואבים", הוסיף.



עם זאת, אנליסטים העריכו כי ממשלת אירלנד מעלה את האפשרות של "תספורת" למחזיקי האג"ח כדי לזכות בהנחה בריבית שיגבה ממנה הבנק המרכזי של אירופה (ecb) בתמורה להענקת סיוע נוסף לבנקים האיריים. בכירי האיחוד האירופי התנגדו בעבר לאפשרות של תספורת למחזיקי האג"ח, מחשש שהדבר יוביל להתפשטות משבר החובות באירופה למדינות כמו ספרד ופורטוגל.



"ייתכן שמדובר בטקטיקה במשא ומתן, כדי לנסות להשיג עסקה טובה יותר מאירופה", אמר אלן מקווייד, כלכלן בחברת בלוקסהם סטוקברוקרס, לבלומברג. "הם לא הולכים להעלות את מס החברות ל-12.5%, כמו שהאירופים דורשים, אז הם צריכים משהו למנף במשא ומתן".



אתמול דיווח העיתון האירי "אייריש טיימס" כי הבנק המרכזי של אירופה (ecb) יקצה קו אשראי נוסף של יותר מ-60 מיליארד יורו (84 מיליארד דולר) לבנקים באירלנד, בעקבות הציפיות כי תוצאותיהם של מבחני העמידות שנערכו לבנקים במדינה יהיו קשות.



לפי הדיווח, ה-ecb הכין תוכנית חירום להזרמת נזילות לבנקים האיריים לקראת פרסום תוצאות מבחני העמידות ביום חמישי. אנליסטים מעריכים כי תוצאות המבחנים יהיו רעות מהצפוי וכי הבנקים באירלנד יזדקקו ל-25 מיליארד יורו נוספים כדי לעמוד בהתחייבויותיהם, בנוסף ל-35 מיליארד יורו שקיבלו במסגרת תוכנית הסיוע של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית לכלכלת אירלנד.



ללא מנגנון החירום, הבנקים האיריים היו נאלצים למכור הלוואות בהפסד. המנגנון יספק להם מספיק זמן להקטין את מאזניהם ולהפחית את התלות שלהם בסיוע חיצוני. מנגנון החירום החדש של ה-ecb גם יכלול כספים נוספים שאותם יוכלו הבנקים האיריים לקבל במקרה של הידרדרות נוספת במצבם. קו האשראי החדש גם יאפשר להם לפרוע את חובותיהם הקיימים לבנק המרכזי האירופי במועד מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully