וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשש מקרינה: גולדמן סאקס אוסר על עובדיו לעזוב את טוקיו

סוכנויות הידיעות

28.3.2011 / 21:26

כך לפי דיווח של CNBC; בלקסטון ו-BNP פאריבה העתיקו זמנית את משרדיהם היפנים להונג קונג



בנק גולדמן סאקס אוסר על עובדיו בטוקיו לעזוב את העיר למרות התגברות החששות מפני התפשטות הקרינה מהכור הגרעיני בפוקושימה, דיווח ערוץ cnbc. מנהלים בכירים של הבנק הגיעו בשבוע שעבר ליפן כדי לשוחח את העובדים במשרדי הבנק בטוקיו, בהם עובדים שאינם יפנים, והבהירו להם כי נאסר עליהם לעזוב את טוקיו או את יפן.



עובדי גולדמן ביפן הביעו חשש מפני פגיעה במשפחותיהם עקב הקרינה, ורבים מהם ביקשו להעתיק את מקום העבודה לדרום יפן - רחוק יותר מהכור הגרעיני הדולף, אמר מקור ל-cnbc. עם זאת, בכירי הבנק שהגיעו לביקור ביפן פסלו אפשרות זאת. "המסר היה ברור: איש לא עוזב. אם אתה עוזב, לא תוכל להמשיך לעבוד בגולדמן לאחר שובך", אמר מקור.



"אני מבין שהם מנסים לשדר מסר של 'עסקים כרגיל' כדי לעודד את העובדים, אבל לפעמים הדרישות שלהם מוגזמות", אמר מקור במשרדי החברה בטוקיו. חלק מהעובדים החליטו להעביר את משפחותיהם למקומות אחרים, הוסיף מקור, אולם כמעט כל העובדים צייתו להוראות ונשארו בטוקיו.



חברות אחרות במגזר הפיננסי עם משרדים ביפן, כמו חברת ההשקעה הפרטית בלקסטון והבנק הצרפתי bnp פאריבה, דווקא איפשרו לעובדיהם לעזוב את יפן, והעתיקו את משרדיהם היפנים באופן זמני להונג קונג. מנגד, בנקים אמרקאים דוגמת בנק אוף אמריקה, סיטי וג'י.פי מורגן צ'ייס החליטו לא להעתיק את משרדיהם למקום אחר.



גורמים רשמיים ביפאן הזהירו היום כי קרינה ממתחם הכור הגרעיני בפוקושימה מתפשטת למי ים ולקרקעות. החברה המפעילה את הכור הודיעה היום כי רמת הקרינה במים המזוהמים גבוהה פי 100 אלף מהרמה הנורמלית. אתמול פונו עובדי הכור מהמתחם לאחר שהחברה המפעילה את הכור הודיעה כי רמת הקרינה במים שדלפו בכור מספר 2 גבוהה פי עשרה מיליון מהרמה הרגילה. בהמשך היום הודיעה החברה כי ההודעה שגויה, והעובדים חזרו למקום והמשיכו במאמציהם להפסיק את דליפת הקרינה. בקרבת הכור הגרעיני בפוקושימה נמדדה בשבוע שעבר רמת קרינה במי הים הגבוה פי 1,250 מהנורמה. בסוף השבוע הרמה עלתה לפי 1,850 מהרמה הרגילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully