וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטשולר: פישר סימן את האינפלציה - צפויה נדידה מאג"ח צמודות לשקליות

רם עוזרי

28.3.2011 / 21:53

אפסילון: הריצה של השוק לאפיק הקונצרני והצמוד היתה חזקה מידי - בטווח הקצר נראה הפסדים באג"ח הממשלתי



הדולר יירד, עלות המשכנתא תעלה, האינפלציה תרד ובנק ישראל ימשיך ככל הנראה להגדיל את היתרות הדולריות שלו. כל אלה יהיו תוצאות ישירות של החלטת הנגיד להעלות את ריבית בנק ישראל ב-0.5%. אולם, את המקצוענים של שוק ההון, אלו שמנהלים תיקים של עשרות ומאות מיליוני שקלים, ההשפעה החשובה ביותר של החלטת הנגיד תהיה דווקא על השוק להשקעות סולידיות - שוק האג"ח.

"סטנלי פישר סימן את האינפלציה בתור יעד ושלח אתמול סיגנל מאוד חזק לשוק", אומר גלעד אלטשולר, מנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר שחם. "זה יביא לירידה בציפיות האינפלציוניות ארוכות הטווח, שנמצאות היום ברמת ה-3%, וממחר נראה נדידה מכיוון איגרות החוב הצמודות לכיוון איגרות החוב השקליות".



עם זאת, מוסיף אלטשולר, להחלטה של פישר לא תהיה השפעה על התשואות הארוכות. "התשואה הארוכה נמצאת קרוב ל-6% וכאן להחלטה של פישר אין השפעה. עוד לפני ההחלטה השוק תימחר ריבית של 4.5% תוך שנה מהיום. ההערכה שלנו היא שההחלטה של פישר לא תשנה את זה. כלומר, הציפיות האינפלציוניות, אבל גם הציפיות להמשך העלייה בריבית ירדו".



מה שצופה אלטשולר שיקרה בשוק האג"ח הישראלי הוא בדיוק מה שקרה בשוק האג"ח האוסטרלי. העלאת הריבית של הבנק המרכזי באוסטרליה, עד לרמה של 4.75% היום, הביאה לירידה בפערים בין ריבית הטווח הקצר לריבית הטווח הארוך עד לפער של 0.6% בלבד ולהתיישרות עקום התשואות.



עידן אזולאי: הריצה של השוק לאפיק הצמוד והקונצרני היתה חזקה מידי



עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות ומנהל ההשקעות הראשי של אפסילון, מתכונן אף הוא ליום סוער בשוק האג"ח מחר. "בטווח הקצר נראה לא מעט הפסדי הון בשוק האג"ח הממשלתי לאור המהלך האגרסיבי למדי של בנק ישראל", הוא אומר.



"עד להחלטת הריבית מאתמול הציפיות לאינפלציה של שוק ההון היו גבוהות מאוד, אולי גבוהות מידי, וחלק גדול מהשחקנים הלכו לאג"ח צמודות וקונצרניות כדי להגן על עצמם מפני האינפלציה", מסביר אזולאי. "בסופו של דבר זה התברר כמהלך לא נכון. הריצה של השוק לאפיק הקונצרני והצמוד היתה חזקה מידי ומחר נראה ירידות חדות יותר באפיק הצמוד ובאפיק הקונצרני מאשר באפיק השקלי".



השינויים המהירים מהצפוי בסביבת הריבית ובציפיות לאינפלציה של המשקיעים יחייבו שינוי באסטרטגיית ההשקעה בשוק האג"ח. "נתחיל לשקול להאריך מח"מ (משך חיים ממוצע) באג"ח השקלית אחרי שהרבה מאוד חודשים היינו במח"מ קצר", אומר אזולאי. "באג"ח הצמודות יכול להיות שאנחנו נמצאים בנקודת כניסה טובה לאג"ח חוב ארוכות טווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully