וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ישראלים ניסו להשתלט על נכסיו של האוליגרך אלכסיי זכרנקו

מאת שני מזרחי

29.3.2011 / 6:53

היחידה לפשעים בינלאומיים עצרה את נסים דגלדטי, אלינה מלר ועורך דינם, בחשד כי הם קשורים להיעלמותו של זכרנקו ברוסיה ב-2009 ובזיוף מסמכים כדי להשתלט על נכסיו בישראל



>> שלושה ישראלים נעצרו אתמול במסגרת חקירה המתנהלת במפלג פשיעה בינלאומית, להב 433. נסים דגלדטי, אלינה מלר ועורך דינם ששמו נאסר לפרסום חשודים כי הם קשורים להיעלמותו של איש העסקים הרוסי אלכסיי זכרנקו באוגוסט 2009, ובניסיון להשתלט על נכסיו ורכושו בישראל ובחו"ל. חוקרי המשטרה טוענים, בין היתר, שדגלדטי ומלר הציגו ייפוי כוח מזויף שמאפשר להם לקבל את נכסיו של זכרנקו בישראל ובחו"ל בשווי של 6 מיליון יורו.

באוגוסט 2009, חודשיים לאחר שחתם על ההסכם לרכישת השליטה בחברת גאון נכסים מקבוצת גאון אחזקות בתמורה ל-33 מיליון שקל, נעדר זכרנקו מביתו שבסנט פטרבורג. רכב המרצדס שלו נמצא בפרברי העיר, אך לא נמצאו בו סימני פריצה או אלימות. עם זאת, במשטרה חושדים שזכרנקו נרצח. קרוביו של זכרנקו משוכנעים שנחטף והציעו 100 אלף דולר למי שימסור מידע על מקום הימצאו.



פתח את מסעדת פושקין וביקש לרכוש בית



זכרנקו (47), עסק בייבוא משקאות חריפים והחזיק בחברה בתחום המכס הבינלאומי ובכמה מסעדות פאר בסנט פטרבורג. ב-2008 פתח זכרנקו את מסעדת פושקין בתל אביב. עד למועד היעלמותו, ביקר בישראל לעתים תכופות ואף ביקש לרכוש בית בישראל.



שלושת החשודים הובאו אתמול להארכת מעצר בבית משפט שלום בראשון לציון בחשד לעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושורה של עבירות נוספות. החוקר, פקד אנטולי ליבשיץ, טען בדיון כי מדובר בקבוצת עבריינים שהשתלטה על רכוש רב של איש עסקים שנחטף ונרצח "וזאת באמצעות זיוף מסמכים, שימוש בהם, קבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד. כל אלה", לדברי החוקר, "טופלו על ידי עורך הדין".



סניגורו של עורך הדין טען בדיון כי מדובר במסמכים לגיטימיים וכי זכרנקו ודגלדטי היו לקוחות שלו. סניגורה של מלר, טען כי מעורבותה מינורית אם בכלל וביקש להסתפק בחלופת מעצר עבורה. לדבריו, מלר שותפה בניהול מסעדת פושקין וזה כל הקשר שלה לפרשה.



השופטת שרית זמיר, שדנה בבקשה, כתבה כי מדובר בחקירה רחבת היקף הדורשת עיבוד של חומרי גלם רבים שנתפסו בידי המשטרה. לפיכך, האריכה השופטת את מעצרו של עורך הדין עד ליום חמישי השבוע ואת מעצרם של דגלדטי ומלר עד ליום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully