וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארק מוטורי יוקם בחצרים

מאת דניאל שמיל

29.3.2011 / 6:53

ועדת שרים אישרה את הקמת הפארק שיכלול מסלול מירוצים לאופנועים ולמכוניות ועלותו מוערכת ב-100 מיליון שקל. סילבן שלום: "הפארק יספק 450 מקומות עבודה לתושבי הנגב"



>> ועדת השרים לענייני הנגב והגליל אישרה אתמול את בנייתו של פארק מוטורי בחצרים שבנגב המערבי, שבמרכזו מסלול מרוצי מכוניות.

ההשקעה הכוללת בפארק היא 100 מיליון שקל, ותאריך הפתיחה המיועד הוא דצמבר 2012. המדינה תשקיע במיזם כ-8 מיליון שקל, כשאת שאר הסכום ישקיעו היזמים הפרטיים.



הפארק כולל מתחם מוטורי בשטח 320 דונם שבו שטח למסלול מירוצים, אזור למגרש הדרכה ואימון וכן שטח למלונאות ונופש. לצדו יוקם פארק בשטח של 1,400 דונם ועל שטחו יוקם בין השאר אולם אירועים.



מסלול המירוצים ישתרע לאורך 4.5 ק"מ, ורוחבו יהיה 12-14 מטר. הוא יתוכנן לפי התקנים של fia - הפדרציה העולמית לספורט מוטורי. במקום לא ניתן יהיה לערוך מירוצי פורמולה 1, אבל הוא יתאים למירוצי מסלול לאופנועים ולמכוניות בקטגוריות שונות. בין המרוצים שייערכו במסלול יתמודדו מכוניות סאלון (מכוניות משפחתיות משופרות), מכוניות ג'י טי (מכוניות ספורט שונות) ופורמולה 3 (מכוניות חד-מושביות בדומה לפורמולה 1, אך חלשות וקטנות יותר). בפארק יוקמו גם מגרש הדרכה לנהיגה בטוחה, מרכזי קניות, תחנת דלק ואולמות תצוגה לרכב.לדברי ציון עופרי, יזם המסלול: "בכל המדינות מסביבנו מרוויחים מספורט מוטורי ואין סיבה שגם כאן לא יהיו מרוצים בינלאומיים של מכוניות ואופנועים. מומחים מחו"ל שביקרו בשטח התלהבו מהאקלים הנוח, שמאפשר מרוצים לאורך כל השנה ואין חודשים שבהם המסלול מכוסה בקרח או בגשם".



התוכנית להקמת מסלול בחצרים החלה עוד ב-2004 והתעכבה בשל הצורך לייצר תב"ע לאזור ובעיקר בגלל העובדה שתקנות הספורט המוטורי לא אושרו. חוק הספורט המוטורי עבר כבר ב-2005, אך כמה תקנות התעכבו בשל בעיות שונות, בהן בעיות בנושאי ביטוח. בחברת פארק מוטורי להדרכה שתקים את המסלול, שותפים שמאי המקרקעין ציון עופרי (48), איש העסקים אילן אהרון (45) ומשקיע נוסף מארה"ב. היזמים העריכו כי יבואני הרכב וחברות מסחריות אחרות יתנו חסות למרוצים, ויהיו אחראים לחלק מהכנסות המיזם.



המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, אמר כי "הפארק שיוקם בחצרים הוא דוגמה נוספת לפרויקט מחולל שינוי שהיה פיל לבן במשך שנים רבות, והצלחנו להוציאו לפועל. הפארק המוטורי יסייע במיצוב מעמדה של ישראל בענף הספורט המוטורי ויספק כ-450 מקומות עבודה קבועים לתושבי הנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully