וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניינים או פארק ירוק - המחלוקת שמעכבת תכנון מתחם בלב גבעתיים

מאת שלומית צור

29.3.2011 / 8:54

לפני ארבע שנים רכשה טראס השקעות את המגרש בגבעת האנטנה - ובשל מחלוקת עם עיריית גבעתיים אינה מצליחה להסב את ייעודו



>> חברת טראס השקעות, שרכשה לפני כארבע שנים מגרש המיועד למבני ציבור בלב גבעתיים, לא מצליחה להסב את ייעודו למגורים עקב מחלוקות עם עיריית גבעתיים ועיריית תל אביב, המחזיקה בבעלות על מגרשים סמוכים.

השטח הוא בגבעת קוזלובסקי המשתרעת על 30 דונם, שבהם אנטנה של חברת בזק ומאגר מים גדול המספק מים לתל אביב, גבעתיים, רמת גן וערים נוספות. שטח בן 2 דונמים, שעליו האנטנה, נרכש ב-2006 בידי טראס השקעות שבבעלות משפחת שוסטר והיזם משה סאלם. טראס שילמה לבזק עבור המגרש 20 מיליון שקל. מאגר המים והשטח שמסביבו שייכים לעיריית תל אביב.



לאחר שטראס רכשה את השטח, היא הגישה לוועדה המקומית גבעתיים תוכנית לשינוי ייעוד השטח למגורים ולהקמת מגדל מגורים בן 23 קומות. ואולם ב-2008 דחתה הוועדה המקומית את התוכנית בנימוק כי ברצונה לשמור את המתחם כשטח למבני ציבור, וכי קיימת כוונה לשמר את המתחם כולו כריאה ירוקה.



לטענת סאלם, עם דחיית התוכנית על ידי הוועדה המקומית, החליטו היזמים לפנות ישירות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שתבחן את התוכנית המוצעת. אז, טוען סאלם, ביקש ראש העירייה, ראובן בן שחר, מהיזמים למשוך את התוכנית מהוועדה המחוזית והבטיח לקדם במשותף אתם תוכנית במתחם. העירייה אף שכרה את שירותיו של משרד האדריכלים עירית סולסי ודרור גרשון לבחינת תוכניות שונות במתחם.



אלא שלדברי היזמים כבר שנתיים אין התקדמות בתכנון המתחם, ולפיכך הגישו תוכנית נוספת לוועדה המקומית המתייחסת לכל השטח, גם זה של עיריית תל אביב, וכוללת שלושה מגדלים נוספים על המגדל של היזמים. הוועדה המקומית תדון בקרוב בתוכנית.



משרדו של האדריכל דרור גרשון בוחן כמה אפשרויות לניצול המתחם כולו. לדברי גרשון, "במתחם קיימות זכויות חלקיות של בנייה למגורים ברמת צפיפות נמוכה, כאשר ייעוד השטח שרכשו היזמים הוא ציבורי. העירייה רוצה למצוא דרך לשמור על המקום ולשלב בין כל האינטרסים הרלוונטיים, כשהכוונה היא כי בשטח יהיה פארק ירוק גדול. אנחנו בוחנים כעת גם אפשרויות של שילוב בתי קפה, הקמת טיילת ומצפה במתחם, וגם אופציה של מגורים - אך בצפיפות נמוכה".



מעיריית גבעתיים נמסר כי "עיריית גבעתיים תילחם על כך כי בכל מצב ראוי שמרבית המתחם יישאר כפארק ירוק ופתוח לרווחת כל תושבי העיר. גבעתיים אינה משופעת בשטחים ירוקים ומקום זה הוא ברובו פנינת יופי בלב המטרופולין וראוי שכך יישאר ואף ישופר. היזם בחר מסיבות השמורות עמו לרכוש קרקע המיועדת להקמת מבני ציבור (שטח חום) ולא מאפשרת הקמת בנייני מגורים".



מעיריית תל אביב נמסר כי "העירייה בוחנת ביחד עם עיריית גבעתיים אפשרויות לשימושים אפשריים בשטח שבבעלותה, לרבות האפשרות לשינוי ייעוד. עם גיבוש השימושים נביאם לכדי תוכנית".



טראס השקעות מסרה כי "על אף תמיכת הגורמים המקצועיים בעיר ולמרות הבטחות ראש העירייה לקדם את התוכנית, מונעת העירייה את קידומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully