וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצוא החקלאי הטרי הסתכם בינואר ב-148 מיליון דולר - ירידה של 12.9% לעומת אשתקד

עמירם כהן

29.3.2011 / 9:38

את הירידה הובילו הפרחים שמזה מספר שנים נתקלים בתחרות אגרסיבית של מגדלי פרחים באפריקה



היצוא החקלאי הטרי של ישראל הסתכם בינואר השנה ב-148 מיליון דולר, ירידה של 7.3% במונחים דולריים וירידה ריאלית (שקלית) 12.9%.



את הירידה הובילו הפרחים (45.6%-), שמזה מספר שנים נתקלים בתחרות אגרסיבית של מגדלי פרחים באפריקה, בעיקר בקניה ואתיופיה, שחלקם נשענים על ידע ישראלי. כמו כן סובלים מגדלי הפרחים בישראל ממחסור כרוני בעובדים, המוסבר על ידם בקשיים שמעמיד בפניהם משרד הפנים לקבל את מכסת העובדים הזרים שהממשלה התחייבה לו.



ירידה חדה ביצוא חלה גם בפרי הדר (10.7%-) ובירקות (9.8%-) ואילו עלייה נרשמה ביצוא תוצרת בעלי חיים (16.7%) ובגידולי שדה, בעיקר כותנה (8.3%). כמו כן חלה עלייה ביצוא בתוצרת חקלאית מעובדת (מזון ומשקאות) בשיעור של 5.3% (הנתונים במונחים דולריים).



משרד החקלאות מעיר, כי הגורם שהשפיע ביותר על היצוא החקלאי הטרי בינואר הוא החום הגבוה, יחסית, שאיפיין את הסתיו האחרון שהתבטא בפגיעה ביבולים בחורף. אחד מהנפגעים העיקריים מחום הסתיו היו הקלמנטינות מזן אור, הלהיט הישראלי של יצוא פרי ההדר לשוקי אירופה. חלק מהפרי נסדק ונשר וחלק אחר נפסל ליצוא בשל הפגיעה באיכות הפרי. חום הסתיו גם גרם לקיטון ביבולי הפרחים ופגיעה באיכותם.



מנתוני משרד החקלאות עולה כי משקל יצוא התוצרת החקלאית הטרייה של ישראל הסתכם בינואר השנה ב-3% לעומת 3.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully