וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחרור נמשך: בכירי כלל חיתום מתנים הסכם עתידי עם מנהלי הברוקראז' בקבלת נתח מהחברה

ערן אזרן

29.3.2011 / 9:49

בפגישה שכינס צחי סולטן דרשו הבכירים השתתפות ברווחי החברה באופן ישיר



הסחרור בכלל חיתום נמשך. מנהליה הבכירים של החברה שבשליטת צחי סולטן (80.2%), ובהם המנכ"לית טל רובינשטיין ושלושת הסמנכ"לים - איתן עקיבא, רועי אייזנמן ויהונתן כהן - דורשים מבעלי החברה להיות צד בעסקה המתגבשת עם מנהלי כלל ברוקראז' - רונן ויסרברג, נאור אל-חי ויובל בן זאב. מנהלי החיתום דורשים כי במסגרת ההסכם יקבלו נתח ממניות החברה, וכן שיתוף באחוז מהרווחים. הבקשה הוצגה בידי הבכירים כבר ביום רביעי שעבר בפגישה שנערכה עם סולטן במסעדה יוקרתית ביפו.



בכירי החיתום, שלא היו מרוצים בלשון המעטה מכניסת עמיתיהם לתחומם, החליטו למנף את המשבר והציגו את דרישותיהם החדשות להנהלת כלל חיתום. דרישתם הגיעה לאחר שבשבוע שעבר נחשף ב-themarker כי בכירי הברוקראז', המחזיקים ב-40% ממנה, ישקיעו בחברת החיתום של מאיר דלאל דרך החברה הפרטית שבבעלותם (ג'י.ג'י.אי ניהול השקעות). בסיכום שגובש בין דלאל לבין ג'י.ג'י.אי נקבע כי דלאל יחזיק ב-60% מחברת החיתום והשלושה (ויסרברג, נאור אל-חי ובן זאב) יקבלו 30% מהמניות, בנוסף לבעלי עניין נוספים שישולבו במסגרת הגוף החדש (חלק מבעלי חברת נץ בונדס והיחצ"ן רונן צור).



בעקבות החשיפה כונסה כבר באותו היום פגישה דחופה בין סולטן לשלושת מנהלי הברוקראז', שבה ניסה סולטן לשכנעם להסיט את ההשקעה המתוכננת מחברת החיתום של דלאל לכלל חיתום. בשוק ציינו שבכלל פיננסים היו מעדיפים שההשקעה של השלושה תבוצע "בתוך הבית", כלומר בכלל חיתום. "אחרי הכל מדובר בשלושה מנהלים בכירים בבית ההשקעות - שני מנכ"לים משותפים ומנהל מחלקת המחקר - ובכלל לא ירצו לאבד אותם", ציינו אותם גורמים.



שלשום, כמתחייב מהוראות רשות ניירות ערך, דיווחה כלל פיננסים על המגעים המתנהלים בין מנהלי הברוקראז' לסולטן בנוגע לחלוקה מחדש של המניות בכלל חיתום. "מתווה ההתקשרות מצוי עדיין במשא ומתן, ואין לחברה ודאות כי הצדדים יגיעו לכדי הסכמה על תנאי ההתקשרות הסופיים", נכתב בהודעה. בנוסף צוין כי האחזקה של כלל פיננסים עתידה לרדת בעקבות ההסכם המתבקש, וכן שהעסקה הצפויה תיעשה לפי מחיר שייגזר מהונה העצמי של כלל חיתום.



הפגישה בין סולטן לבין שלושת מנהלי הברוקראז' נערכה לאחר שכבר בחודשים הקודמים התקיימו מגעים בין שני הצדדים שלא הבשילו לכדי הסכם. כנראה שהמחלוקת היתה אז בנוגע לשווי ההשקעה בכלל חיתום, ואם היא תתבצע לפי ההון העצמי שלה כנהוג בעסקות מסוג זה. מאחר שהמגעים כשלו, פנו השלושה וחיפשו השקעה חלופית ומצאו את דלאל, שהיה מהשותפים באנליסט חיתום לשעבר. גורמים בשוק ציינו כי ייתכן שההסכמה עם דלאל היתה מנוף לחץ מהשלושה על סולטן, שסירב להצעתם הראשונה.



כלל חיתום והסמנכ"לים הבכירים מסרו: אין תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully