וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בלוב מנסים לחדש את ייצוא הנפט: מחירו יורד ב-0.3%

ניו יורק טיימס

29.3.2011 / 11:10

לטענת המורדים, ביכולתם להפיק 130 אלף חביות ביום - פחות מעשירית מהייצוא לפני פרוץ המהומות



לאחר שהשתלטו על שדות נפט גדולים במזרח לוב בסוף השבוע, המורדים בלוב מנסים כעת למכור נפט בשווקים הבינלאומיים, בתקווה לגייס מאות מיליוני דולרים לרכישת נשק וציוד.



גורמים בתעשיית הנפט אמרו אתמול כי קטאר הסכימה לרכוש נפט מהמורדים, ומתכננת להעביר אותו במכלית חכורות. ממשלת קטאר לא הגיבה לדיווח בנוגע לרכישת הנפט. קטאר, שמסייעת לכוחות המורדים, נהפכה ביום שני למדינה הערבית הראשונה המכירה בלגיטימיות של המורדים כנציגיה של לוב.



במהלך הימים האחרונים, המורדים כבשו כמה ערים שבהן מתקני נפט חשובים, שלדבריהם יאפשרו להם להפיק נפט ולייצא אותו. החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה במאי יורדים כעת ב-0.3% ל-103.70 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.



למרות הסנקציות הכלכליות על לוב, גורם במשרד האוצר האמריקאי אמר כי ארה"ב לא תחסום את ניסיונות המורדים למכור נפט, אם תוכל להוכיח שהכסף לא מגיע לממשלת לוב, לחברת הנפט הממשלתית או למשפחת קדאפי.



המורדים טוענים כי הם מסוגלים להפיק עד 130 אלף חביות נפט ביום, פחות מעשירית ממה שלוב ייצאה לפני שפרצו המהומות בחודש שעבר. למורדים יש גם גישה למיליוני חביות שמאוחסנות במסופים שנסגרו לתנועת מכליות עקב הסכסוך.



למורדים ישנה חברת נפט בשם אגוקו, שהמטה שלה נמצא במעוז המורדים בנגאזי. אגוקו שולטת בשדות נפט האחראים ל-40% מתפוקת הנפט של לוב בסך 1.6 מיליון חביות ליום, ומפעילה מסוף נפט ובית זיקוק בטוברוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully