וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80% מהמעסיקים מודים: יש אפליה נגד אמהות עובדות

לפי נתונים שהציגה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, מצב המשק הישראלי בשילוב מיעוטים בשוק העבודה הינו עגום: בין היתר, הודו יותר מ-80% כי ישנה אפליה כנגד האוכלוסיה הבוגרת

האפליה במקומות העבודה בשמיים? לפי נתונים שהוצגו הבוקר (שלישי) בכנס של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת, מעל 80% מהמעסיקים בישראל מודים כי ישנה אפליה כנגד האוכלוסיה הבוגרת, כ-80% מהמעסיקים מפלים לרעה אמהות עובדות וכ-70% מודים שישנה אפליה כנגד ערבים ואתיופים.

הכנס, שנערך תחת הכותרת "שוויון הזדמנויות כמנוע לצמיחה כלכלית", בהשתתפות בכירים רבים במשק, מנהלים בתחום גיוס ומשאבי אנוש, חברות כ"א ועוד, התמקד במצבם עגום של המשק הישראלי בשילוב מיעוטים בשוק העבודה.

לדוגמה, הוצג בכנס כיצד בקרב הנשים במגזר הערבי, ישנו פער עצום בין המשתתפות במעגל העבודה. כך, רק כ-21% מהנשים הערביות בישראל שייכות למעגל העבודה לעומת 57.9% מהנשים היהודיות. כזכור, בישראל ישנו חוק האוסר אפליה. אפליה זו מתבטאת בהתייחסות שונה ולא שוויונית, העסקה בתנאים לא הוגנים או הבחנה לא עניינית בין אנשים או קבוצות.

שר התמ"ת שלום שמחון אמר בפתיחת הכנס: "כשר התמ"ת וכמחזיק תיק המיעוטים, אני מאמין כי קידום שוויון הזדמנויות הוא כלי מרכזי וחשוב לעידוד הצמיחה הכלכלית. אני רואה חשיבות רבה ביצירת משק שבו ניתן לראות ייצוג והשתלבות של כל חלקי האוכלוסייה ,בכל הדרגות והמשרות האפשריות. אך את התהליך והשינוי הזה לא נוכל להוביל לבד. הוא מצריך מעורבות, עשייה, והובלה מצד המעסיקים במשק הישראלי".

ראש נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, עו"ד ציונה קניג יאיר, אמרה לאור הנתונים שהוצגו, כי "הנציבות פועלת למניעת אפליה ולקידום שוויון ההזדמנויות בעבודה מתוך אמונה, שביטחון תעסוקתי מהווה מפתח לעצמאות ולעוצמה אישית ובסיס לחברה מתוקנת, צודקת ויציבה. החוק העניק לנציבות סמכויות אכיפה במישור האזרחי, במטרה לקדם את שוויון ההזדמנויות ולמגר את האפליה בתעסוקה".

נציבות השוויון הוקמה לפני שלוש שנים, מאז טיפלה הנציבות ביותר מ- 1400 פניות ציבור, פתחה ב- 18 הליכים משפטיים בבתי המשפט, וגישרה על מחלוקות בין מעסיקים לעובדים בעשרות תיקים בנושא אפליה בעבודה. בנוסף, הנגישה מידע בנושא שוויון ואפליה למאות עובדים ומעסיקים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully