וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' זועמת: "שכרו של מנכ"ל כי"ל מקומם"

צבי זרחיה

29.3.2011 / 12:25

ח"כ יחימוביץ' מתקוממת מול שכרו של מנכ"ל כי"ל, העומד על 20 מיליון שקל לשנה. לדבריה, הלחצים שהפעילה החברה מול ועדת הכספים בטענה כי הינה חוששת לחוסנה הם "חצופים ושקריים"

"שכרו של עקיבא מוזס, מנכ"ל כיל הוא שכר מופקר. זהו שכר מקומם במיוחד נוכח העובדה שערב אישור חוק ההסדרים האחרון הפעילה כיל מכבש אדיר של לחצים ואיומים על ועדת הכספים על מנת לקבל הנחות מופלגות במס החברות הנמוך ממילא, בטענה כי שיעור מס רגיל יפגע בחברה ובעובדיה", כך אמרה הבוקר ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה).

לדבריה, "כעת מוארים הלחצים האלה באור מחוצף ושקרי, שהרי חברה החוששת לחוסנה אינה יכולה לחלק שכר של יותר מ-20 מיליון שקל בשנה למנכ"ל שלה. כיל עושה את הונה ממחצבים ואוצרות טבע השייכים למדינה, אך משלמת עליהם תמלוגים מגוחכים ביותר. מחיריהם הגבוהים של האשלג והפוספט אינם תוצאה של כישרון של מנהל כזה או אחר. נראה כי פירות המשאבים האלה נעצרים אצל קבוצה קטנה של בעלי השליטה ושל חמשת בכיריה".

עוד אמרה יחימוביץ' כי "השכר המופקע בחברה בא פעמיים על חשבון הציבור: פעם אחת על חשבון משאבי הטבע של הציבור, ופעם שנייה על חשבון הדיווידנד המגיע לחוסכים ולפנסיונרים, המושקעים בכיל באמצעות המשקיעים המוסדיים. זו חלוקת משאבים בלתי הגיונית.

"אחד האשמים המרכזיים בתופעה הבלתי נסבלת הזאת הוא שר המשפטים נאמן אשר סירב לייצר אפילו מנגנון מינימלי לפיקוח על שכר הבכירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully