וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת EDT העבירה את אלביט הדמיה לרווח נקי של 62 מיליון שקל ב-2010

ליאור זנו

29.3.2011 / 12:25

הכנסות החברה בשנה החולפת זינקו פי 2 ל-1.5 מיליארד שקל; החברה רשמה גידול בהכנסות ברוב המגזרים



חברת שבשליטת מוטי זיסר פרסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה, כאשר היא ממשיכה להציג רווחים בשורה התחתונה, מאז המעבר מהפסד ברבעון השני של 2010.



הכנסותיה הכוללות של החברה עמדו בשנת 2010 על 1.47 מיליארד שקל - זינוק של 111% לעומת השנה שקדמה לה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עמד על 62 מיליון שקל בשנה שחלפה, לעומת הפסד של 531 מיליון שקל בשנת 2009.



אלביט הדמיה מתמחה בייזום וברכישה של נדל"ן מניב, בעיקר מרכזי קניות ומרכזי בילוי גדולים, במזרח אירופה ובארה"ב. בנוסף, לחברה יש חטיבה המתמחה בפיתוח רפואי המחזיקה בדסל ואינסייטק, חטיבה קמעונאית המחזיקה בין היתר במותגי גאפ ומנגו, חטיבת מלונות וחטיבת נדל"ן המשקיעה בהודו.







עיקר הזינוק ברווח נובע מרכישת 48% מחברת edt - קרן להשקעות בנדל"ן בארה"ב, ביוני 2010. אלביט רכשה את השליטה בחברה לפי שווי של כ-237 מיליון דולר, וכעת בדו"חותיה תרמה הרכישה 397 מיליון שקל להכנסות, כפער בין מחיר הקניה להערכת השווי של החברה.



עוד תרמו להכנסות השנתיות מכירה של שלושה מלונות בלונדון בדצמבר 2010 ב-200 מיליון שקל, ורווח חשבונאי של 40 מיליון שקל, ביחס ל-3 מיליון שקל בשנה שעבר, בגין שערוך הנכסים של edt.



בחלוקה למגזרי פעילות, החלה החברה לרשום הכנסות מהשכרת נדל"ן, שהסתכמו ב-122 מיליון שקל ב-2010. עיקר הכנסותיה נובעות ממגזר המלונאות שנותר יציב על 403 מיליון שקל. בתחום הרפואי קטנו הכנסות אלביט הדמיה בחצי ל-33.6 מיליון שקל אך בתחום הקמעונאות זינקו ההכנסות ב-50% ל-175 מיליון שקל, שנבע בעיקר מפתיחת 4 חנויות נוספות של gap במהלך השנה.



לפני יומיים הודיעה החברה כי חתמה עם קרן יורקוויל על הסכם מסגרת להשקעה של עד 50 מיליון דולר, דבר שעלול לפגוע במחיר מנייתה.



דודי מכלוף מנכ"ל משותף בחברה, אמר כי החברה פועלת לאיתור עסקאות נוספות בארה"ב, כחלק מאסטרטגיית החברה להפוך את הפעילות במדינה לאחת מפעילויות הליבה שלה. מכלוף הוסיף כי "אנו רואים בפעילותינו בהודו כמנוע צמיחה לטווח ארוך של החברה, תוך התמקדות בתחום ייזום הנדל"ן למגורים. לאחר שנים רבות של עבודה, אנו צופים כי במהלך השנה הקרובה תחל מכירת דירות בפרויקטים שבבעלותנו וכן שפלאזה סנטרס, תפתח את הקניון הראשון שלה בהודו, קורגון פארק, בעיר פונה".



לגבי תחום המרכזים המסחריים במזרח אירופה, אמר מכלוף כי "אנו רואים קו מגמה ברור של שיפור בחלק מן המדינות בהם אנו פועלים, בעיקר בפולין ובסרביה, שבעקבותיו התחלנו בבנייה של פרויקטים חדשים במקביל לקבלת הלוואות בנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully