וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יפן שוקלת העלאת מסים כדי לממן השיקום מרעידת האדמה

סוכנויות הידיעות

29.3.2011 / 12:31

הממשלה בוחנת את ביטול הקיצוץ המתוכנן במס החברות ולהעלות את המע"מ ב-2%



ממשלת יפן שוקלת לבטל קיצוץ מתוכנן במס החברות ולהעלות את המסים האישיים כדי לכסות על הוצאות השיקום מרעידת האדמה, דיווחה בלומברג.



ראש ממשלת יפן נאוטו קאן, אמר היום כי יהיה צורך ביותר מחבילה אחת למימון הוצאות השיקום, וכי הממשלה תדון בכל האפשרויות שבידיה לגיוס הכנסות. סגן שר האוצר היפני, פומיהיקו איגראשי, אמר אתמול כי הממשלה עשויה לבטל קיצוץ מתוכנן של 5% במס החברות, וראש הועדה התקציבית של המפלגה השלטת ביפן אמר בשבוע שעבר כי הוא תומך בהעלאת מסים.



העלאת מסים עלולה להגביר את הסיכון לפגיעה בצמיחה הכלכלית ביפן, בעקבות רעידת האדמה והצונאמי ב-11 במארס. כמה מהמחוקקים ביפן אמרו כי הם תומכים בכך שהבנק המרכזי של יפן ירכוש אג"ח ישירות מהממשלה, כדי לממן את הוצאות השיקום. ואולם מזכיר הקבינט קארו יוסאנו אמר היום כי הנפקות האג"ח הממשלתיות מתקרבות למכסה המותרת.



"העלאת מסים ככל הנראה תכביד על הצריכה הפרטית, בשעה שאמון משקי הבית כבר התערער בכל מקרה", אמר נוריו מיאגאווה, כלכלן ראשי במיזוהו סקיוריטיז ריסרץ' אנד קונסלטינג בטוקיו. מיאגאווה הוסיף כי "אם הממשלה תבטל את הקיצוץ במס החברות לחלוטין, ולא רק באופן זמני, היא תסתכן בבריחת חברות מיפן".



לפי הערכות הממשלה, נזקי רעידת האדמה יסתכמו ב-25 טריליון ין (306 מיליארד דולר). אנליסטים מגולדמן סאקס צפו היום כי כלכלת יפן תרשום נסיגה ברבעון השני, והורידו את תחזית הצמיחה לכלכלה היפנית בשנה הקרובה ל-0.7%, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 1.3% בשנה המתחילה ב-1 באפריל.



איקו נקצושה, סגן יו"ר ועדת המס של המפלגה הדמוקרטית (dpj) השולטת ביפן, אמר כי על מנת לגייס 5 טריליון ין לשיקום הנזקים, יש צורך בהעלאת המע"מ ב-2% ל-7%. תהיה זו העלאת המע"מ הראשונה מאז שנת 1997, אז הועלה המס מ-3%.



איגראשי אמר כי הממשלה תצטרך לבטל קיצוץ במס החברות, אשר היה מקטין את הכנסות הממשלה בסכום של בין 1.4 טריליון ין ל-2.1 טריליון ין. שיעור מס החברות ביפן כיום הוא 40.69% - לעומת 28% בבריטניה ו-25% בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully