וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים באירופה צריכים לגייס 3.2 טריליון יורו באג"ח - חברות הביטוח מתקשות לרכוש אותן

סוכנויות הידיעות

29.3.2011 / 13:37

רגולציה חדשה בתחום הביטוח תקשה על בנקים לעמוד בדרישות הרגולציה של בזל III המחייבת להגדיל את ההון



בנקים באירופה נאלצים למכור יותר אג"ח ארוכות טווח, בגלל דרישת הרגולטורים לשפר את יחס הלימות ההון שלהם (היחס בין הון הליבה לבין תיקי ההלוואות או החשיפה של הבנקים), ולמנוע כך משבר פיננסי נוסף. אולם בצדן השני של העסקות, חברות ביטוח אירופיות, שהן הקונות הגדולות ביותר של אג"ח מסוג זה, טוענות כי הרגולטורים בענף מונעים אותן מקנייה של אג"ח כאלו, דיווחה בלומברג.



התקנות החשבונאיות החדשות החלות על החברות באירופה, המכונות בזל iii, דורשות מהבנקים להחזיק מספיק מזומנים או נכסים נזילים כדי לעמוד בהתחייבויותיהם למשך שנה. לצורך עמידה בדרישות אלו, שייכנסו לתוקף ב-2019, הבנקים באירופה יצטרכו לגייס עד 2.3 טריליון יורו במצטבר במימון לטווח ארוך. מטרתן של תקנות בזל iii היא לגמול את הבנקים ממימון קצר טווח, מהסוג שקפא לחלוטין במשבר הפיננסי לאחר נפילת ליהמן ברדרס, והחמיר את המשבר.



לפי ניתוח של מקינזי, לבנקים האירופיים יחסרו 2.3 טריליון יורו בנזילות כדי לעמוד בדרישות הללו, ולבנקים האמריקאיים 2.2 טריליון יורו. כדי להשלים את החסר, יצטרכו הבנקים להנפיק יותר אג"ח לפרעון תוך שנה או יותר, או להגדיל את היקף הפקדונות בהם.



הקונות הגדולות ביותר של אג"ח ארוכות טווח הן חברות ביטוח, המשתמשות באג"ח אלו כדי לממן התחייבויות ארוכות טווח, כמו פנסיות, שדורשות תשלומים ללקוחות למשך עשרות שנים.



חברות ביטוח מחזיקות כ-60% מאג"ח נדחות (subordinated) של הבנקים. לפי תקנות נזילות ii (solvency ii) של האיחוד האירופי, שייכנסו לתוקף ב-2013, אחזקת אג"ח לטווח ארוך על ידי חברות ביטוח תתייקר: היקף ההון המוחזק על ידי חברות ביטוח כנגד אג"ח קונצרניות חייב להיות פרופורציונלי לזמן הפרעון שלהן, בלי קשר לתשואות שהן נותנות. חברות הביטוח חייבות להחזיק 8.2% מהערך הנקוב של אג"ח לחמש שנים בתור רזרבות, למקרה שמנפיקת האג"ח לא תפרע אותן, ו-16.5% מהערך הנקוב של אג"ח ל-10 שנים. התקנות עשויות להוביל את חברות הביטוח לקנות אג"ח קצרות יותר ולהשתמש בנגזרים שיאפשרו להן לגדר את הסיכון לטווח הארוך יותר. כמו כן, התקנות כנראה יובילו אותן לרכישה של יותר אג"ח ממשלתיות, שנחשבות לנכס נטול סיכון.



ללא ביקוש לאג"ח שלהן מצד חברות הביטוח, הבנקים עשויים להידרש לאמצעים אחרים לגיוס הון. עם זאת, אומרים אנליסטים, יש סבירות מסוימת כי ועדת בזל לפיקוח על הבנקים תרכך את הדרישות כדי לאפשר לבנקים לעמוד בדרישות ההון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully