וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים: הייסוף בשקל יביא להפסד שנתי של 3.4 מיליארד דולר

אורה קורן

29.3.2011 / 16:02

התעשיינים מדווחים על פגיעה צפויה במכירותיהם בהיקף של כ-500 מיליון שקל



מסקר שערך אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, אשר בחן את היקף הפגיעה בתעשייה הישראלית כתוצאה מהייסוף בשערו של השקל, עולה כי בשער חליפין של 3.5 שקלים לדולר, תפסיד התעשייה הישראלית עסקות בהיקף כולל של 3.4 מיליארד דולר, שהם כ-3.3% מהפדיון השנתי של התעשייה.



עיקר הפגיעה תיגזר מאובדן עסקות בהיקף של 2.9 מיליארד דולר ביצוא, המהווים 6.6% מסך היצוא התעשייתי. מדובר בהפסד ממשי של עסקות, בשל היעדר יכולת להציע מחיר אטרקטיבי מספיק, לנוכח השחיקה בתמורה השקלית בגין כל דולר יצוא. לפגיעה זו מתווספת הפגיעה ברווחיות העסקות שכבר בוצעו. לדוגמה, יצואן שתימחר עסקה לפני כחודשיים כששער החליפין עמד על 3.7 שקלים, יקבל תמורה לפי שער של 3.5 שקלים.



בנוסף, מדווחים התעשיינים על פגיעה צפויה במכירותיהם לשוק המקומי, בהיקף של כ-500 מיליון שקל, המהווים כ-1% מהמכירות המקומיות, נוכח היבוא שמחירו בשקלים יורד.



הפסד עסקות זה בשוק המקומי וביצוא צפוי, להערכת התעשיינים להביא לאובדן מקומות עבודה (קיימים ו/או פוטנציאליים) בשיעור של כ-2.5%, כלומר כ-9,000 איש.



שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים אמר כי הייסוף נובע מספקולנטים שפועלים בשוק. "שר האוצר חייב לעשות צעדים ממשיים כנגד אלו הפוגעים במשק הישראלי. אני קורא לו לבטל מייד את הטבות המס למשקיעים זרים כפי שהבטיח לפני יותר מחודשיים, ולאחר מכן אף למסות תנועות הון ספקולטיביות. אני תקווה כי הצעדים, שהיו צריכים להיעשות מזמן, יביאו לבלימת היחלשות הדולר אשר פוגעת באופן אנוש בייצוא ובכלכלה הישראלית", אמר ברוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully