וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: חוק ששינסקי עובר תיקון נוסף

אבי ברק אלי

29.3.2011 / 17:20

פחות מיממה לפני אישור חוק מיסוי הגז והנפט בישראל, מכונת ועדת הכספים לתיקון אחד הסעיפים בנוסח החוק, בעקבות התנגדות שר התשתיות

פחות מיממה לפני אישור חוק מיסוי רווחי נפט (חוק ששינסקי) בכנסת מתרחשת בשעות אלה דרמה במשכן: ל-TheMarker נודע כי ועדת הכספים תכונס בשעות הקרובות לדיון מחודש בחוק מיסוי רווחי נפט (חוק ששינסקי). זאת, בעקבות הסכמה בין משרדי האוצר והתשתיות לשינוי אחד הסעיפים בחוק.

מדובר בסעיף 45 אשר מחייב את הממונה להעביר לרשות המסים את המידע והחומרים הנוגעים בקידוחים. זאת, לצורך קביעת השומות בהן יחוייבו חברות הגז. מידע זה נדרש באשר לחישוב הוצאות החיפוש והפיתוח של חברות הגז - שלאחר כיסויין בשיעור של 150%-200% (תלוי במאגר) - מתחילה גביית ההיטל על רווחי החברות.

התנגדות משרד התשתיות לסעיף נומקה בכך שנוסח הצעת החוק שאושר בוועדה מפקיע את סמכויות משרד התשתיות לטובת משרד האוצר. זאת, באמצעות הכפפה לכאורה של הממונה על חיפושי הנפט שבמשרד התשתיות למנהל רשות המסים.

יש לציין, כי בימים האחרונים הזהירו פורום פעולה אזרחית, התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין מפני מחטפים של הרגע האחרון בניסוח החוק, לפני שיובא לאישור מליאת הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully