וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני סירב לאשר העברת 6.5 מיליון שקל לרשות המסים עבור פרסומת

צבי זרחיה

29.3.2011 / 18:46

הקמפיין מיועד לפרסם את הפריסה הארצית של מענקי מס ההכנסה השלילי בו מככב הבדרן אלי יצפאן



יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) סירב לאשר היום (ג') העברת 6.5 מיליון שקל לרשות המסים עבוק קמפיין פרסומי עבור הפריסה הארצית של מענקי מס ההכנסה השלילי שבו מככב הבדרן אלי יצפאן.



גפני הודיע על סירובו לאחר שהתברר לו שבמסגרת העברות התקציבים לרשות המסים מוצע להקים פיילוט במסגרתו תבחן התפוקה של פקידי המס. משרד האוצר ביקש היום לאשר בוועדת הכספים העברתם של 3 מיליון שקל לטובת פיתוח מערכת טכנולוגית המאפשרת לראות את המקומות בהם קיימת זליגת כספים וחריגות בהכנסות המדינה, ברשות המסים.



נציג החשב הכללי באוצר, איתמר שושנה, אמר בדיון כי הפיילוט הראשוני של המערכת יתבצע ברשות המסים, "רשות המסים הוא הגוף שמכניס הכי הרבה כסף למדינה ואנו רוצים לבדוק את המקומות ולבדוק בצורה מקיפה ויסודית היכן המקומות ברשות המסים בהם יש פגיעה בהכנסות המדינה".



גפני אמר כי הוא אינו מבין את הפנייה, "הפקידים פועלים כחוק, יש צוות ניהולי שמפקח עליהם, מה קרה פתאום שאתם רוצים לפתח מערכות שבעצם ירתיעו את הפקידים מלתת הנחות לנישומים במסגרת החוק, הפקידים האלו יופיעו ככאלו הפוגעים בהכנסות המדינה, ויפסיקו להתחשב באזרחים".



בתגובה לכך אמר שושנה כי התוכנה הזו או תוכנות זהות קיימות בעולם בכל המקומות המרכזיים המנהלים סיכונים פיננסיים, "כמו בכל בנק שעושה ניהול סיכונים על לקוחותיו, גם המדינה רוצה לעשות ניהול סיכונים במקומות כאלו, אנו משקיעים שלושה מיליון ש'ל כדי לחסוך לקופת המדינה מאות מיליונים. הכלי הזה יאפשר לחסוך כסף למדינה". גפני סירב לאשר את ההעברת התקציב וזאת בגיבויים של הח"כים בוועדה. "המדינה היא לא בנק שצריך לנהל את הסיכונים שלו מול הלקוחות, המשמעות תהיה פגיעה באזרחים אשר יפסיקו לקבל הנחות כחוק כי הפקידים יחששו. הפיקוח על התנהלות פקידי רשות המסים קיימת גם בלי המערכת החדשה".



ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) אמרה כי "רק לפני שלושה חודשים אישרנו תקציב דו שנתי, אם יש צורך בפיילוט שכזה, הרי שהייתם צריכים להכניס זאת לתקציב המשרד ולא לבקש שינויים תקציביים כעת". לסיכום הדיון אמר גפני כי יקיים על הנושא דיון נוסף ומקיף בוועדה לפני שיאשר זאת. "ייתכן שיש צורך אמיתי בכך, אבל הנושא דורש דיון מעמיק יותר לשמוע את כל הצדדים שהובילו לפיתוח המערכת כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully