וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איווקס הציגה מערכת בטיחות חדשה: רדאר במכונית תמורת 159 שקל

דניאל שמיל

29.3.2011 / 20:00

המערכת החדשה מבוססת על רדאר לשמירת מרחק, המאפשר זיהוי עצמים החל ממרחק של 140 מטר



חברת איווקס הציגה היום (ג') מערכת רדאר למכונית המתריעה על אי שמירת מרחק ומסייעת למניעת תאונות. איווקס התרכזה בעבר בשיווק מערכות מתוצרת מוביל איי הישראלית ועם הפסקת ההתקשרות בין החברות, היא פנתה לחברה אמריקאית בשם safe drive systems כדי שתפתח עבורה מערכת חליפית.



המערכת החדשה, המכונה radar rd140, מבוססת על רדאר לשמירת מרחק, המאפשר זיהוי עצמים (ובהם מכוניות, אופנועים ואופניים) החל ממרחק של 140 מטר ובתנאי ערפל וחושך. הרדאר ממוקם מעל הפגוש הקדמי, מאחורי השבכה, ומשמיע התרעה שש שניות לפני התנגשות אפשרית. מצלמה זעירה, בחלק העליון של השמשה הקדמית, מתריעה על מעבר נתיב לא מתוכנן. החברה שפיתחה את המערכת לא מייצרת מערכות דומות ליצרני רכב, אלא "מבצעת אינטגרציה של חיישנים קיימים", כהגדרת איווקס.







המערכת תוצע עבור דמי שימוש של 159 שקל, עם תקופת התחייבות מינימלית של שנה. אי אפשר לרכוש את המערכת או להתחייב לזמן ממושך יותר תמורת הפחתת המחיר.



בשל המחיר הגבוה, איווקס מבקש שוב סיוע רגולטורי. מנכ"לית החברה, מורן סיטין, הציע למשרד התחבורה להפחית ב-700 שקל את האגרה השנתית לבעלי רכבי הסעות ומשאיות שיתקינו את המערכת. באיווקס מצהירים כי התקינו מערכות בטיחות אחרות ב-10,000 מכוניות, והשנה הם מתכננים להכפיל את המספר ולהתקין את הרדאר בעשרת אלפים כלי רכב נוספים.



מוביל איי תבעה לאחרונה את איווקס בטענה כי שם החברה מקושר למוצר שלה, ודרשה כי תחדל את השימוש בו. בית המשפט המחוזי בירושלים הכריע אמש כי השם איווקס יוסר מהמוצר החדש, אולם החברה תוכל להמשיך להשתמש בו כשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully