וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייספייס עשויה להחליף ידיים: ניוז קורפ מנהלת מגעים למכירת מייספייס ל-Vevo.com

רויטרס

29.3.2011 / 20:25

עם זאת, גורמים המקורבים לניוז קורפ מעריכים כי הסיכויים לעסקה בין הצדדים נמוכים



ניוז קורפ, ענקית המדיה שבשליטת המיליארדר האוסטרלי רופרט מרדוק, מנהלת מגעים להעברת השליטה במייספייס לאתר הווידאו vevo.com - כך אמרו מקורות המקורבים לחברה, שהעריכו כי הסיכויים ששני הצדדים יגיעו לעסקה נמוכים.



בחודש שעבר החלה ניוז קורפ, ששילמה 580 מיליון דולר עבור מייספייס ב-2005, בתהליך מכירתה של הרשת החברתית הגדולה בעולם לשעבר, שהפכה בחודשים האחרונים מרשת חברתית לאתר בידור חברתי. החברה פנתה לבנק ההשקעות אלן אנד קומפני כדי לסייע לה בתהליך ההיפרדות ממייספייס, וקיבלה לפי רויטרס קרוב ל-20 פניות מצד רוכשים פוטנציאליים.



במסגרת המגעים עם vevo, שוקלת ניוז קורפ להעביר את השליטה במייספייס בתמורה לנתח מהחברה הממוזגת. vevo עצמה, לדברי הגורמים, דחתה פנייה קודמת של ניוז קורפ שהציעה לה לרכוש את מייספייס כולה. vevo.com, שהושק ב-2009, הוא מיזם משותף של חברות התקליטים יוניברסל מיוזיק, סוני מיוזיק ואבו דאבי מדיה קומפני. האתר, לפי הגורמים מעוניין במיוחד במייספייס מיוזיק, שירות המוסיקה של מייספייס שנמצא בבעלות משותפת של האתר ומספר חברות גדולות, בהם יוניברסל מיוזיק, סוני, וורנר ו-emi.



בינואר הודיעה מייספייס כי תפטר 500 עובדים, 47% מכח האדם. ביוני 2009 כבר קיצצה 30% מהסגל. ניוז קורפ הודיעה כי תרשום הפרשה של 275 מיליון דולר כנגד ירידת שווי מייספייס.



בניגוד חד להערכות שווייה של המתחרה הראשית, פייסבוק, ב-70-50 מיליארד דולר. פייסבוק צברה יותר מ-600 מיליון משתמשים, בעוד שלמייספייס היו בסוף 2010 סך 130 מיליון משתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully