וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאישור: "חוק ששינסקי הוא ניצחון הדמוקרטיה"

צבי זרחיה

30.3.2011 / 15:30

חוק ששינסקי הגיע למליאת הכנסת, שם מצביעים בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק למיסוי על הגז והנפט בישראל. בקואליציה הוחלט על גיוס כללי להדיפת ההסתייגויות לחוק

מליאת הכנסת החלה בדיון בחוק ששינסקי לקראת ההצבעה בקריאה השנייה והשלישית שתערך בעוד מספר שעות. שר התשתיות עוזי לנדאו וסיעת ישראל ביתנו הסירו את כל ההסתייגויות שלהם להצעת החוק. בקואליציה עורכים גיוס כללי להפלת כל יתר ההסתייגויות שהוגשו על ידי ח"כים מהאופוזיציה.

במליאה נוכחים כעת רק שר האוצר יובל שטייניץ והשר בני בגין. במהלך הצהריים יגיע למשכן רה"מ בנימין נתניהו שלא ינאם בדיון. ביציע האורחים נוכחים פרופ' איתן ששינסקי שעמד בראש הועדה שהמלצותיה היוו את הבסיס להצעת החוק, הח"כ לשעבר מיכאל מלכיאור העומד בראש פורום פעולה אזרחית שנלחם להעלאת תמלוגי הגז, ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל שהיה חבר בוועדת ששינסקי.

ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) אמר כי "הצעת החוק מאוזנת ויעילה. היא מבטאת את הזכות של אזרחי המדינה להינות מהפירות של התגליות. ההצעה מעודדת ולא מפחיתה את התמריצים ליזמים להמשיך ולפתח את המאגרים".

שאמה הוסיף כי "לחוק ערך מוסף חשוב ביותר - ניצחון הדמוקרטיה לעשות צדק עם האזרחים, ולחלק את המשאבים בצורה עניינית. הלחצים שראינו במסדרונות הכנסת ובקווי הטלפון שלנו הם חסרי תקדים".

השקט סביב הליך החקיקה של חוק ששינסקי שוב התברר כמדומה: ל-TheMarker נודע כי שר התשתיות, עוזי לנדאו, דרש שלשום במפתיע למנוע את ההצבעה על אישור החוק במליאה. זאת, בדרישה לשנות ברגע האחרון שניים מסעיפיו אף כי אלה כבר אושרו בוועדת הכספים של הכנסת בשבוע שעבר. אתמול נעתר שר האוצר, יובל שטייניץ, לאחת מדרישותיו - השמטת סעיף 45 לחוק המחייב את הממונה על הגז והנפט במשרד התשתיות להעביר לרשות המסים את המידע והחומרים הנוגעים למאגרי הגז והנפט - וועדת הכספים כונסה בדחיפות כדי לתקן את החוק. ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה בתגובה: "זהו מחטף".

שלשום ניסתה לשכת שר התשתיות להחזיר את הצעת החוק לדיון מחודש בוועדת הכספים (רוויזיה), אבל מהלך זה לא התאפשר משפטית, מכיוון שהרוויזיות שהוגשו נגד הצעת החוק כבר נדונו בשבוע שעבר בוועדת הכספים ונדחו. לפיכך, איים לנדאו להגיש היום הסתייגות לחוק ששינסקי בדיון שיתקיים במליאה - מהלך נדיר שבו מגיש שר בממשלה הסתייגות נגד הצעת חוק ממשלתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully