וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות עולם מדווחת על הפסד שנתי של 43 מיליון שקל

1.4.2011 / 10:44

השנה האחרונה, כך נראה, לא היטיבה עם שותפות הנפט הישראלית גבעות עולם. רו"ח של החברה: קיימת חולשה מהותית בדו"חות. זוהה ריכוז ליקויים משמעותיים בתהליכי הבקרה

שותפות חיפושי הנפט גבעות דיווחה על הפסד של כ-43 מיליון שקל בשנת 2010 - נמוך מעט מההפסד השנתי של ב-2009 שעמד על 47 מיליון שקל, כך עולה מהדו"חות הכספיים שהגישה החברה הלילה.

השותפות, העוסקת בחיפושי נפט, מחזיקה בשדה מגד 5 ליד ראש העין ומעסיקה בסה"כ 22 עובדים. גבעות רשמה הוצאות שנתיות של 37 מיליון שקל - ירידה של 14% ביחס להוצאותיה בשנת 2009, שעמדו על 43 מיליון שקל. הוצאות ההנהלה של החברה צמחו והסתכמו בקרוב ל-6 מיליון שקל - גידול של 50% לעומת הוצאות של 4 מיליון שקל בשנת 2009. מתוך כך, עלות שכרו של הגיאולוג הראשי של השותפות, טוביה לוסקין, עמד על חצי מיליון שקל בשנה.

מצבה הפיננסי של החברה על פי הדו"חות השתפר במהלך שנת 2010. היקף המזומנים ושווי המזומנים בקופת החברה גדל מ-25 מיליון שקל בסוף שנת 2009 ל-45 מיליון שקל בסוף 2010, והחברה רשמה בנוסף גידול של 8 מיליון שקל בנכסי נפט וגז שברשותה. היקף ההתחייבויות השוטפות קטן מ-7 מיליון שקל ל-3 מיליון באותה תקופה.

עם זאת, על פי רואי החשבון המלווים של החברה, החברה לא הצליחה להבטיח כי דו"חותיה משקפים נאמנה את מצבה האמיתי של החברה. לטענתם, השותפות המוגבלת לא קיימה באופן אפקטיבי את רכיבי הבקרה בעריכת הדו"ח לשנת 2010 ולכן הם מדווחים על קיומה של חולשה מהותית בתהליך הבקרה הפנימית.

"לא קיימת הפרדת הרשאות ותפקידים ברורה בשותפות ובתהליך העריכה והסגירה של הדו"ח הכספי. מרבית הרישות החשבונאי מבוצע על ידי גורם אחד בשותפות, ולא זוהו נתיבי בקרה של גורם בלתי תלוי נוסף.. כמו כן זוהה ריכוז ליקויים משמעותיים בתהליכי בקרה פנימית אחרים", כותבים רואי החשבון.

בתחילת מארס הודיעה השותפות כי קצב ההפקה היציב הנוכחי בשדה מגד 5, לאחר סיום תקופת המבחנים בחודשיים האחרונים, הוא 1,085 חביות ליום, מתוכן 785 חביות ממקטע b8. בעקבות פניית רשות ני"ע הבהירה החברה למחרת כי מדובר על קצב הפקה נמוך ב-44% מקצב ההפקה הכולל אותו צפתה החברה להפיק ממגד 5: בדו"ח שפירסמה החברה בנובמבר האחרון העריכה החברה כי קצב ההפקה הכולל יעמוד על 1,400 חביות נפט ליום.

מניית החברה, הסובלת ממסחר תנודתי במיוחד, ירדה מתחילת השנה ב-30% ומחירה כיום משקף לה שווי שוק של 645 מיליון שקל. יותר מ-95% מיחידות ההשתתפות של השותפות מוחזקות על ידי הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully