וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד לא עזר: הדולר יורד מתחת ל-3.47 שקל

רם עוזרי

1.4.2011 / 11:03

רכישת 250 מיליוני הדולרים שביצע אמש נגיד בנק ישראל פישר לא הועילה ושער הדולר ממשיך בנפילתו אל מתחת לרמת 3.47 שקלים והוא נסחר כעץ ברמה של 3.469 שקל - ירידה של 0.35%

לאחר שבנק ישראל התערב אמש במסחר ורכש 250 מיליון דולר, נמשכת בשעה זו ירידת שער הדולר. המטבע האמריקאי נסחר כעת בין הבנקים ברמה של 3.4690 - ירידה של 0.35% מול שערו היציג שנקבע אמש, לפני התערבות בנק ישראל במסחר. מתחילת השבוע ירד שערו של הדולר ב-2.5%, ומתחילת החודש רשם המטבע ירידה של 4.2%.

"להערכתנו, השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם", כותבים היום בבנק הפועלים. לדברי כלכלני הבנק, השקל יושפע מגורמים מקומיים מנוגדים. "מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא התערבויות בנק ישראל במסחר במגוון דרכים. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות על ידי בנק ישראל ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית".

כלכלני בנק לאומי מחזיקים עמדה חד משמעית יותר ביחס לכיוון שער החליפין של הדולר. "להערכתנו, ללא החרפה במצב הביטחוני, ימשיך השקל להתחזק על רקע האיתנות היחסית של המשק המקומי כפי שהיא משתקפת בנתוני הצמיחה הגבוהים לרבע הרביעי של 2010, ועל רקע פער הריביות שצפוי להמשיך ולהתרחב", כותבים בבנק. עם זאת, מזהירים בבנק, "יש לקחת בחשבון כי בנק ישראל ינקוט בצעדים שונים כדי למתן מגמה זו".

השקל התחזק השבוע מול רוב המטבעות העיקריים, כולל מול הדולר ומול היורו, כשהוא מקבל תמיכה בעיקר מהחלטתו המפתיעה של נגיד בנק ישראל. הנגיד החליט ביום שני השבוע להעלות את הריבית השקלית בשיעור של 0.5%, לרמה של 3%, והשלים מהלך העלאה מצטבר של 1% בריבית בשלושת החודשים האחרונים. זאת, על רקע העלייה ברמת האינפלציה. ההערכות הן, כי היחלשות נוספת של הדולר תאלץ את בנק ישראל לשוב ולהתערב במסחר בשוק המט"ח הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully