וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסק הקידוח במאגר לוויתן

אבי בר אלי

2.4.2011 / 11:01

חזון הנפט יחכה: נובל אנרג'י החליטה להפסיק את הקידוח ב"לוויתן 1", אשר נועד להגיע אל שכבות הנפט שבמאגר, ככל הנראה בשל נסיבות טכניות. האסדה תנוייד למאגר תמר

חברת נובל אנרג'י הפסיקה את קידוח לוויתן 1 אשר נועד להגיע אל שכבות הנפט שבמאגר. זאת, ככל הנראה, מנסיבות טכניות. בעקבות ההחלטה הפסיק את הקידוח - תנוייד אסדת הקידוח של חברת סדקו במקום למאגר תמר - שם תחל בפיתוח מאגר הגז.

לפי הערכות, עשוייה נובל אנרג'י לדווח כי תמשיך בביצוע קידוח לוויתן 1 באמצעות האסדה PRIDE אשר מבצעת בימים אלה את קידוח האימות לוויתן 2. אסדה זו, בניגוד לאסדת SEDCO הצפה, מותאמת לקידוחי עומק - ותוכל להתגבר על קשיי הקידוח. ואולם לפי שעה אין עדיין ודאות לגבי דיווח זה.

לאחר תגלית הגז הגדולה במאגר לוויתן בסוף 2010 - הועמק קידוח לוויתן 1 ב- 700 מטר נוספים לשכבה מגיל אוליגוקן (תחתון). בשכבה זו, העריכה נובל את ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הנפט והגז הטבעי הניתנות להפקה בכ-3 מיליארד חביות נפט, בהסתברות גיאולוגית של 17%.

לאחר מכן, תכננו שותפות לוויתן להעמיק עוד יותר את הקידוח לצורך בחינת פרוספקט נוסף בשכבות מגיל קרטיקון תחתון. מדובר בשכבת חול בעומק כולל של כ-7,200 מטר, שבה העריכה נובל כי ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הנפט והגז הניתנות להפקה שווה ערך ל-1.2 מיליארד חביות נפט - אם כי בהסתברות נמוכה יחסית של 8%.

לפני שלושה שבועות הודיעו השותפות הישראליות בלווייתן, דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%) ורציו (15%) כי הקידוח יתארך בשל עיכובים טכניים. זאת, כאשר מפעילת הקידוח, נובל אנרג'י (המחזיקה 40% מהרישיון), הודיעה כי בשל העיכובים יגדל תקציב קידוח לווייתן 1 בכ-27% והוא עשוי להגיע לכ-190 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully