וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר רוצה את קרנית פלוג כמשנה לנגיד

3.4.2011 / 13:01

נגיד בנק ישראל פנה לממשלה בבקשה לאישור מינוייה של פלוג כמחליפתו של המשנה היוצא. כמו כן, בארי טאף מונה ליועץ בכיר לנגיד לענייני מדיניות מוניטארית

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הודיע על מינויו של בארי טאף ליועץ בכיר לנגיד לענייני מדיניות מוניטארית ולחבר בוועדה המוניטארית, שצפויה לקום בקרוב במסגרת חוק בנק ישראל החדש. טאף ימשיך לשמש כחבר בהנהלת בנק ישראל. הוא יישאר בתפקידו כראש חטיבת השווקים, תפקיד בו כיהן בשנתיים האחרונות, עד ארבעה חודשים נוספים.

במקביל, הודיע פישר כי יציע לממשלה לאשר את מינויה של קרנית פלוג, מנהלת חטיבת המחקר בבנק ישראל, לתפקיד המשנה לנגיד, במקום צבי אקשטיין, שהחליט לחזור לאקדמיה ביולי הקרוב אחרי שיסיים חמש שנות כהונה כמשנה לנגיד. גם פלוג תשמש כחברה בוועדה המוניטארית ובמועצה המינהלית.

כיועץ בכיר לנגיד, יעבוד טאף עם הנגיד בקבלת החלטות ובגיבוש תגובות לאתגרים הניצבים בניהול השוטף של המדיניות המוניטארית. כמו כן, יוביל טאף את עבודת הבנק בכמה תחומים מרכזיים, ובהם: מדיניות הבנק בנושאי פיקוח מקרו יציבותי – Macroprudential regulation and supervision, פיתוח תוכניות המשך לתרחישים שונים, ניהול כניסת בנק ישראל להשקעה בנכסים חדשים, ושילובם בתיק יתרות המט"ח של הבנק.

טאף, בעל תואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית, החל את דרכו בבנק ישראל לפני כ-30 שנה, ובמשך כעשר שנים שימש כחבר הנהלה. לפני שמונה למנהל חטיבת השווקים ב- 2008, שימש במשך כשבע שנים מנהל מחלקת מטבע חוץ. במסגרת עיסוקיו בבנק ישראל הוא משמש גם כדירקטור בבורסה לניירות ערך וכחבר המועצה הלאומית לתשלומים ולסליקה. מאז 1994 משמש טאף כיועץ מומחה בקרן המטבע הבינלאומית, ובעבר כיהן כחבר בוועדת אריאב לפיתוח שוק ההון.

במהלך שנות עבודתו בבנק הוביל טאף שורה של תהליכים ומילא תפקיד מרכזי בתכנון וביצוע תגובת בנק ישראל למשבר הפיננסי, לרבות תוכנית הגדלת יתרות המט"ח וההתערבות בשוק המט"ח, תוכנית רכישת אג"ח ממשלתיות והזרמת נזילות למערכת הבנקאית.

23 שנים בבנק ישראל

קרנית פלוג עובדת בבנק ישראל 23 שנים, מתוכן שימשה 10 שנים כמנהלת המחקר בבנק. היא הצטרפה לארגון ככלכלנית במחלקת המחקר, לאחר שעבדה חמש שנים בקרן המטבע הבינלאומית. בין השנים 1994-1996 שימשה פלוג ככלכלנית בכירה בבנק הבין אמריקאי לפיתוח בוושינגטון. פלוג למדה לתואר ראשון ושני בכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים, ואת הדוקטורט קיבלה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. במקביל, משמשת פלוג כחברה בוועדה לבחינת האיתנות הפיננסית של המוסד לביטוח לאומי וכחברה בוועדה לבחינת ועידוד התחרותיות.

בתקופת כהונתה של פלוג פיתחה חטיבת המחקר כלי ניתוח מקרו כלכליים להערכת המדיניות, ביניהם מודל לניתוח ארוך טווח של התקציב המהווה תשתית להערכת המדיניות התקציבית, ניתוח של שער החליפין הריאלי של שיווי משקל המהווה תשתית למדיניות בנק ישראל ועוד. לצד כל אלה, קידמה החטיבה נושאי מדיניות רבים: מס הכנסה שלילי, הכלל הפיסקאלי החדש שעוצב בשיתוף המועצה הלאומית לכלכלה והאוצר והכנסת שיפורים בתוכנית "מרווחה לעבודה" הידועה גם כתוכנית ויסקונסין.

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מסר כי "בארי טאף תרם עד כה רבות להצלחת הבנק. מקצועיותו, מחויבותו והמוניטין שלו הם ידועים בארץ ובחו"ל ופירותיהם ניכרים מדי יום. אני בטוח שבתפקידו החדש כחבר הועדה המוניטארית וחבר הנהלת בנק ישראל ימשיך בארי לתרום תרומה גדולה וקריטית להצלחת המשק והמדינה. כמו כן, על בסיס ההישגים של חטיבת המחקר בשנים האחרונות, ואיכות התרומה של קרנית פלוג להחלטות המוניטריות שקיבלנו במשבר העולמי ובתקופות שיגרה, אני בטוח ביכולתה למלא את התפקיד היטב ולייצג את הבנק בכבוד בפני הציבור הישראלי, הממשלה, הכנסת וארגונים בינלאומיים. אם הממשלה תאשר את מינויה, קרנית תעסוק בתפקידה החדש בנושאים רחבים יותר מאלו שעשתה עד היום בהצלחה רבה".

פישר הוסיף כי "אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להודות מקרב לב לצבי אקשטיין על התרומה העצומה שלו לבנק ולמשק הישראלי, בעיקר בתקופת המשבר הכלכלי, כמו גם בהעברת חוק בנק ישראל בכנסת, באישור הסכם השכר, בגיבוש ויישום המבנה הארגוני החדש, ועל נאמנותו לבנק ישראל ולמשימותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully